• پنج‌شنبه 27 آذر 1399 :: 08:18

سرپرست فرمانداری نیر گفت: هم‌اکنون ۱۳ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان در حال اجرا است و با برنامه‌ریزی انجام شده پنج طرح تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

گردشگری

شجاع اقبالی در جلسه شورای اداری نیر افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته و با بهره‌برداری از آنها برای ۱۱۹ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی مهمانپذیر صادقی در شهر نیر ، مجموعه تفریحی ، توریستی، گردشگری و آبدرمانی مروارید آزادی در کنار آبگرم قینرجه ، هتل سه ستاره بوم‌گردی در روستای کورعباسلو و مجتمع پذیرایی کسری را از مهم‌ترین مجموعه‌های گردشگری در حال اجرا ذکر کرد.

او بیان کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری برای جلب سرمایه‌ گذاران و حمایت از بخش خصوصی جزو اولویت برنامه دولت است و در این راستا روسای ادارات باید اهتمام ویژه‌ای برای جلب بخش خصوصی و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام داشته باشند.

اقبالی گفت: با توجه به تاثیر بسزایی که راه‌اندازی هتل و ساماندهی آبگرم‌ها در چرخه اقتصادی و اشتغال منطقه دارند، دستگاه‌های اجرایی باید از بروکراسی‌ های زاید اداری در صدور مجوز به سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی پرهیز کنند.

وی از حل مشکلات پروژه دژ بهمن در روستای کورعباسلو از محل تسهیلات در اختیار وزارتخانه خبر داد و تشریح کرد: عملیات مرمت پل تاریخی قیرمیزی کورپی هم انجام شده است.

استخر آبدرمانی

او افزود: مساحت محوطه غار گلستان ۹۰۰ مترمربع است که استحکام بنا و مرمت آن تکمیل شده و مقرر شده تا با توجه به باستانی بودن این محوطه، برای بهره‌برداری واگذار شده و تحت نظارت میراث فرهنگی فعالیت کند.

سرپرست فرمانداری نیر در زمینه واحدهای در حال احداث ناحیه صنعتی نیر هم گفت: در حال حاضر برای ۱۸ واحد تولیدی در این شهرک مجوز صادر شده که از این تعداد پنج واحد درحال تولید می‌باشند.

حجت‌الاسلام آیت نعمتی ، امام جمعه نیر هم در این جلسه با گرامیداشت روز پرستار گفت: پرستاران زینب‌گونه در مقابله با بیماری کرونا اقدام کردند و ما نیز باید قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشیم.

وی به راه‌اندازی صندوق امام زمان (عج) در نیر اشاره کرد و افزود: برای کمک به نیازمندان و بیماران سرطانی، محرومیت‌زدایی و برگزاری جشن نیمه‌شعبان تلاش خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا