• جمعه 24 اردیبهشت 1400 :: 10:13

افرادی که معده‌های حساس دارند به دلیل پایین آوردن PH باید از مصرف آب و لیموترش اجتناب کنند. نوشیدن منظم آب و لیموترش منجر به مشکلات سلامت زیادی می‌شود. بیایید نگاهی به دلایل اجتناب از مصرف آب لیموترش به صورت ناشتا داشته باشیم.

آب

آب و لیموترش باعث کاهش وزن می‌شود، بله، این یک واقعیت پذیرفته شده است. میلیون‌ها نفر صبح بیدار شده و در خواب و بیداری به سمت آشپزخانه رفته و نوشیدنی که قرار است معجزه آسا باشد را سر می‌کشند، مسلما این کار به کاهش وزن تان کمک خواهد کرد، ولی باعث ویران شدن سیستم بدن تان هم خواهد شد.

راجاتا دیوکار (Rujuta Diwekar) متخصص تغذیه کارینا کاپور Kareena Kapoor، می‌گوید: برای رسیدن به سایز صفر، بهتر است که صبح‌ها از مواد اسیدی مانند آب لیمو و سرکه سیب استفاده نکنید. لیموترش طبیعت بسیار اسیدی دارد.

افرادی که معده‌های حساس دارند به دلیل پایین آوردن PH باید از مصرف آن اجتناب کنند. نوشیدن منظم آب و لیموترش منجر به مشکلات سلامت زیادی می‌شود. بیایید نگاهی به دلایل اجتناب از مصرف آب لیموترش به صورت ناشتا داشته باشیم.

مصرف آب و لیموترش ناشتا، ممنوع!

 

۱. نوشیدن آب و لیموترش می‌تواند باعث فرسایش دندان‌ها شود

دندان

تماس بیش از حد مواد غذایی اسیدی به دندان‌ها می‌تواند منجر به فرسایش مینای دندان شود که در طول زمان منجر به حساس شدن دندان‌ها می‌شود. مصرف خوراکی‌های سرد یا گرم باعث ایجاد درد شدید و احساس سوزش در لثه‌ها می‌شود.
‌می‌توانید این اثر نوشیدنی‌های اسیدی را با استفاده از نی محدود کنید. این کار تماس اسید با دندان‌ها را به حداقل می‌رساند. همچنین نباید آب اسیدی را در دهان تان نگه دارید.

۲. نوشیدن آب و لیموترش می‌تواند باعث ایجاد سوزش سر دل شود

معده

آب و لیمو ترش می‌تواند باعث ایجاد سوزش سر دل شدید شود. درواقع اگر قبلا از این مشکل رنج می‌برده اید بدترین کار برای شما نوشیدن آب لیموترش است. علایم ایجاد شده شامل احساس سوزش و درد شدید در قفسه سینه خواهد بود.

۳. نوشیدن آب و لیموترش باعث بدتر شدن زخم معده می‌شود

معده

زخم معده یک زخم باز در بدن است که به علت از بین رفتن غشای مخاطی ایجاد شده و به راحتی بهبود نمی‌یابند. هر چیز اسیدی می‌تواند زخم معده را تشدید کرده و باعث سوزش معده شود. اسید در نقطه‌ای خاص به زخم معده نفوذ می‌کند. آب و لیموترش ممکن است باعث تحریک دیواره معده شده و جلوی ترمیم زخم معده را بگیرد.

۴. نوشین آب و لیموترش می‌تواند علایم بیماری رفلاکس معده را بدتر کند

گوارش معده

علایم بیماری رفلاکس معده (GERD) شامل سوزش سر دل، تهوع و استفراغ است که توسط خوراکی‌های تند، چرب یا اسیدی ایجاد می‌شود. آب لیمو ترش به صورت طبیعی اسیدی است و می‌تواند این شرایط را بدتر کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا