• چهارشنبه 16 آذر 1401 :: 03:55

همان‌طور که می‌دانید تتر یکی از استیبل‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است.

یکی از سؤالات کاربران بازار در حوزه‌ی معاملات تتر در مورد تقلبی و اصل بودن این استیبل‌کوین است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره‌ی اصل یا تقلبی بودن تتر و نحوه‌ی تشخیص آن به پاسخ سؤالات خود برسید. همچنین در این مقاله نکاتی که در هنگام خریدوفروش این ارز باید رعایت کنید را ذکر خواهیم کرد.

آیا تتر تقلبی وجود دارد؟

تتر بزرگ‌ترین استیبل‌کوین موجود در بازار است. استیبل‌کوین‌ها درواقع ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی خاصی هستند که به پول فیات یا سایر کالاهای قابل‌مبادله متصل شده‌اند. ازنظر تئوری سرمایه‌گذاری‌، این نوع ارزها مانند ارز تتر، ‌ریسک کمتری برای کاربران ایجاد می‌کنند. کلاهبرداری در حوزه‌ی معاملات ارزی حقیقتی انکارناپذیر است. این روزها با گسترش معاملات بازار ارزهای دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی، بازار فعالیت کلاهبرداران و هکرها نیز داغ‌تر از پیش شده است. متأسفانه خریدوفروش تتر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری غیرمتمرکز می‌باشد، بنابراین تحت حمایت هیچ نهاد و سازمانی قرار نگرفته است. به همین دلیل اگر به‌عنوان کاربر، موردحمله‌ی هکرها قرار بگیرید یا به سبب همکاری ناخواسته با کلاهبرداران، دستتان به‌ هیچ کجا بند نخواهد بود. در این مقاله روش‌هایی که برای تشخیص تتر تقلبی کاربردی است را برای شما عزیزان خواهیم گفت. این مقاله را از دست ندهید.

images 1669814779

روش‌های تشخیص تتر تقلبی

روش‌های مختلفی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن تتر وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای مشخص شدن اصل بودن تتر می‌توانید از طریق روش‌های زیر اقدام نمایید.

  1. بررسی لوگوی تتر

برای هرکدام از ارزها و کوین‌های دیجیتال لوگوی مخصوصی طراحی می‌شود که مزایای بسیاری دارد. یکی از مزیت‌های داشتن لوگو، تشخیص تتر تقلبی از اصل آن است. برای این منظور می‌توانید به جزئیات لوگوی تتر ازجمله رنگ، طرح کلی و مشخصات دیگر توجه نمایید.

images 1669814781

  1. بررسی آدرس تتر

هرکدام از ارزهای دیجیتال، آدرس مخصوص خود را دارند. استیبل‌کوین تتر نیز از این قاعده پیروی می‌کند. مقدار دارایی کاربران در آدرس ویژه‌ی ارز تتر قرار می‌گیرد. مثلاً آدرس تراکنش تتر روی بلاکچین اتریوم ثبت می‌شود. داشتن آدرس کمک‌کننده‌ی بسیار خوبی است زیرا اگر آدرسی غیر از گزینه‌ی مشخص و همیشگی‌تان را ببینید، به معنای تقلبی بودن تتر است و نشان می‌دهد که کلاهبرداران قصد سوء‌استفاده از حساب کاربری شما را دارند.

  1. بررسی ارزشِ بازاری تتر

یکی از روش‌های کاربردی جهت شناسایی تتر تقلبی و اصل، توجه به ارزش بازار است. در حال حاضر ارزش بازار تتر مبلغی در حدود 65 میلیارد دلار تخمین زده شده است. به خاطر داشته باشید که با کلیک بر نماد ارز تتر در سایت‌های معتبر صرافی‌ها قادر به مشاهده‌ی ارزش بازاری آن خواهید بود؛ در غیر این صورت خطر کلاهبرداری در کمین شما است.

  1. بررسی کد کانترکت‌کوین (Contract Coin Code)

لازم به ذکر است که هرکدام از کوین‌های موجود در بازار دارای کُدی به نام کد کانترکت هستند. آیا می‌دانید برای مشاهده‌ی این کدها باید به کجا مراجعه کنید؟ کدهای کانترکت در سایت‌هایی همچون tronscan یا etherscan و سایت‌های مشابه دیگر قابل‌مشاهده و پیگیری است.

جایگذاری این کدها به شبکه‌ی بلاکچین ارزها بستگی دارد. مثلاً برای مشاهده‌ی کد کانترکت استیبل‌کوین تتر که روی شبکه‌ی بلاکچین اتریوم قرار دارد، باید به سایت‌های مذکور مراجعه نمایید. در این سایت‌ها می‌توانید اطلاعات مهمی مانند تعداد هولدرهای ارزِ موردنظر، تعداد تراکنش‌ها و همچنین کدهای آن را بررسی کنید و تفاوت‌های تتر اصلی و تقلبی را بشناسید. برای ورود به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کلیک کنید.

 

هنگام خرید و فروش تتر به این نکات توجه کنید!

برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باید به نکات بسیاری توجه کنید. در این بازار، به‌عنوان کاربر، رفته‌رفته تجربه کسب خواهید کرد. برای خریدوفروش استیبل‌کوین تتر نیز باید نکاتی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در نظر بگیرید.

  1. انتخاب صرافی

اولین و مهم‌ترین نکته در خریدوفروش تتر، ثبت‌نام در یک صرافی معتبر و جامع است. ابتدا لازم است تا صرافی موردنظر خود را انتخاب نمایید و پس از احراز هویتتان، می‌توانید فعالیت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به‌خصوص استیبل‌کوین تتر را آغاز نمایید.

  1. انتخاب والت (Wallet)

برخی از صرافی‌های موجود در کشور، کیف پول ویژه‌ی خود را طراحی و اجرا کرده‌اند. اگر مایل باشید می‌توانید به کیف پول صرافی‌تان اعتماد نمایید. در غیر این صورت یکی از بهترین والت‌ها را انتخاب کنید و ارزهایتان را در آن ذخیره سازید.

  1. توجه به گس فی  (GAS Fee) یا همان فی اتریوم

یکی از نکاتی که باید به هنگام خرید تتر به آن توجه کنید، مقدار گس فی است. اگر به این نکته توجه نکنید، ممکن است هزینه‌ی تراکنش از میزان سود تراکنش شما بیشتر شود. بنابراین به خاطر داشته باشید که پیش از هر اقدامی این مورد را بررسی نمایید. برای اینکه ضرر نکنید لازم است که خرید تتر را به زمان دیگری موکول نمایید یا شبکه‌ی دیگری را برای خرید تتر برگزینید.

  1. واردکردن آدرسِ صحیح

همه به دنبال پرداخت کمتر و کسب سود بیشتر هستند؛ اما به چه قیمتی؟ امکان دارد خرید تتر از تبدیل از طریق شبکه‌ای مثل شبکه‌ی ترون (Tronix یا TRX) از لحاظ مالی به‌صرفه‌تر از خرید تتر به‌واسطه‌ی شبکه‌ی اتریوم باشد. اما در این لحظه ممکن است به دلیل استرس، هیجان یا حواس‌پرتی فراموش کنید که آدرس شبکه‌ی ترون را به فروشنده بدهید.

در این صورت شما متضرر خواهید شد؛ زیرا مبلغ را واریز کرده‌اید اما آدرس درست را به فروشنده نداده‌اید و همین موضوع باعث می‌شود تا خریدتان هیچ‌گاه به دست شما نرسد.

images 1669814784

  1. انتخاب شبکه‌ی صحیح

یکی دیگر از نکات مهم در معاملات تتر انتخاب درستِ شبکه است؛ البته این مورد بیشتر در خصوص فروش تتر صدق می‌کند. برای اینکه فروش بی‌دردسر در هنگام انتقال تتر به شخص یا صرافی داشته باشید باید دقت کنید شبکه‌ی کیف پول شما به‌عنوان فروشنده و شبکه‌ی منتخب از سوی خریدار یکی باشد. به‌عبارت‌دیگر شبکه‌ی مبدأ و مقصد بهتر است یکسان باشند.

  1. انتخاب کیف پول مولتی‌کوین (Multi-Coin Wallet)

چنانچه مایل هستید تا از شبکه‌های مختلف برای به انجام رساندن معاملات خود استفاده کنید، بهتر است تا به‌جای استفاده از چند کیف پول متفاوت، از یک والت بهره ببرید. برای این منظور می‌توانید کیف پولی را انتخاب کنید که چندین شبکه را پشتیبانی می‌کند. به این نوع والت‌ها، کیف پول‌های مولتی‌کوین می‌گویند.

همان‌طور که می‌دانید برخی از صرافی‌ها کیف پول اختصاصی خود را به کاربرانشان ارائه می‌کنند. می‌توانید از این کیف پول‌ها نیز استفاده کنید. مثلاً یکی از کیف پول‌هایی که چند شبکه‌ی متفاوت را پشتیبانی می‌کند، تراست والت (Trust Wallet) است.

سخن پایانی

با توجه به افزایش متقاضیان فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی، متأسفانه انگیزه‌ی کلاهبرداران و هکرها نیز برای فعالیت در این بازار، سوءاستفاده و دزدی از دارایی مردم بیشتر شده است. کاربرانی که بدون دانش و آگاهی کافی و لازم وارد مسیر خریدوفروش ارزها می‌شوند طعمه‌ی خوبی برای این‌گونه افراد هستند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال بازاری متمرکز است و تحت حمایت هیچ نهاد یا سازمان دولتی و غیردولتی نیست. بنابراین امکان پیگیری برای یافتن کلاهبرداران و هکرها وجود نخواهد داشت. در این مقاله سعی کردیم روش‌های تشخیص تتر تقلبی و اصل و نیز نکات مهم هنگام خریدوفروش تتر را برایتان معرفی کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله مفید واقع گردد. از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

منابع :

tether.io



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا