• پنج‌شنبه 27 مهر 1402 :: 07:44

در این مطلب با کاربردهای وسیع روغن فندق در صنعت آرایشی و بهداشتی و زیبایی آشنا شوید.

R13K 612

فندق یکی از پر خاصیت ترین دانه های روغنی است که در اکثر مناطق ایران کشت می شود. این میوه درختی که ارزش غذایی بالایی دارد، در صنایع گوناگون به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت شرکتهای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز یکی از مشتریان پروپاقرص خرید فندق هستند. زیرا روغنی که از این دانه شگفت انگیز به دست می آید، حاوی مقادیر بالایی از مواد و ویتامین های مورد نیاز پوست و مو می باشد. با این حال بسیاری از افراد از خواص فندق بی اطلاع هستند و برای مراقبتهای پوستی خود سراغ محصولات شیمیایی می روند.

خاصیت آبرسانی روغن فندق

روغن فندق به دلیل برخورداری از مقادیر بالای ویتامین E در کرمهای آب رسان استفاده می شود. زیرا این ویتامین به سلولهای پوست اجازه می دهد که رطوبت را در خود حفظ کنند. در نتیجه پوست بافت نرم و لطیفی پیدا می کند و شاداب تر به نظر می رسد. در حال حاضر هم بسیاری از برندهای ایرانی در ترکیب آبرسان های خود از روغن فندق بهره می برند.

روغن فندق قابض است

این روغن حاوی ماده ای به نام تانن است که نوعی قابض طبیعی محسوب می شود. خاصیت قابض بودن روغن فندق موجب شده است که از آن برای پاکسازی و بستن منافذ باز در پوستهای چرب استفاده شود.

خاصیت جوانسازی روغن فندق

کلاژن یک پروتئین ضروری است که استخوان ها، اندام ها و تاندون های شما را سالم و پابرجا نگه می دارد. این ماده که تولید آن از سن 25 سالگی به بعد در بدن شما کاهش می یابد، به پوست شما ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد. به همین جهت به تدریج با بالاتر رفتن سن بر اثر کاهش تولید کلاژن خطوط ریزی ایجاد می شود که نشانگر خداحافظی با دوران جوانی است. اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. چون استعمال روغن فندق به تولید کلاژن اضافی در بدن شما کمک می کند.

بنابراین برای جلوگیری از چین وچروک و جوانسازی پوست خود باید سراغ کرمها و سرمهای پوستی حاوی روغن فندق بروید. البته مصرف خوراکی این روغن نیز عوارض پوستی ناشی از پیری را کاهش می دهد و شما را جوان و با طراوت نگه می دارد.

R13K 613

رفع تیرگی پوست با روغن فندق

آیا از تیرگی پوست رنج می برید و از خرید محصولات روشن کننده بی اثر با قیمتهای گزاف خسته شده اید؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است، بدون معطلی سراغ محصولات حاوی روغن فندق بروید. زیرا این روغن در برطرف کردن هایپریپگمانتاسیون نقش مهمی دارد.

هایپرپیگمانتاسیون یا تیرگی موضعی پوست بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود که از جمله مهمترین آنها باید به آسیب اشعه خورشید، برجای ماندن جای جوش و مصرف برخی از قرصهای ضد بارداری اشاره نمود. اما باید بدانید که با وجود روغن شگفت انگیز فندق می توان این آسیب پوستی را برطرف نمود. برای این کار تنها کافیست از کرمهای روشن ساز دارای روغن فندق استفاده کنید.

روغن فندق ضد آفتاب طبیعی است

اگرچه ضد آفتابهای صنعتی معمولا ترکیب ملایمی دارند، اما برخی از افراد با استعمال این ماده دچار آکنه وحساسیت می شوند. از سوی دیگر عدم استفاده از این محصول به پیری و آسیب زودرس پوست بر اثر تابش اشعه ماورا بنفش منجر خواهد شد. از همین رو این افراد باید به دنبال راه چاره ی دیگری برای محافظت از پوست خود در برابر تابش آفتاب باشند.

از آنجایی که استعمال روغن فندق یک لایه حفاظتی بر روی پوست ایجاد می کند می توان آن را یک کرم ضد آفتاب طبیعی دانست.

کاهش جوش و آکنه با روغن فندق

بسیاری از نوجوانان در سنین بلوغ دچار آکنه واسکارهای برجای مانده از آن می شوند. اگرچه برای رفع این مشکل شوینده های بسیاری در بازار وجود دارد، اما گاهی استفاده از این شوینده ها منجر به خشکی بیش از حد پوست و تشدید جوشهای غرور جوانی خواهد شد.اما روغن فندق در عین تامین رطوبت پوست،به کاهش آکنه و رفع اسکار کمک می کند و پوست صاف و درخشانی را برای شما به ارمغان می آورد.

R13K 6111

رفع شوره سر از خواص روغن فندق است

شوره به دلیل وجود قارچ در پوست سر ایجاد می شود و عوارضی مانند خارش و سوزش برای فرد مبتلا به همراه دارد. اما مواد مغذی موجود در روغن فندق می تواند قارچهای پوستی را در کوتاه ترین زمان ممکن نابود کند. به همین دلیل شامپوهایی که دارای روغن یا عصاره فندق هستند، بهترین دارو برای این مشکل محسوب می شوند.

جلوگیری از ریزش مو

از گذشته تا به کنون افراد همواره به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش موها بوده اند. اگرچه محصولات شیمیایی بسیاری برای حل این معضل تولید شده است، ولی هنوز هم روشهای طبیعی موثر تر و بی ضررتر هستند. روغن ‌فندق نیز به دلیل برخورداری از مواد معدنی مورد نیاز مو از ریزش موهای شما جلوگیری می کند و به آن ظاهری نرم و درخشان می بخشند.

نحوه استفاده از روغن فندق

روغن فندق را می توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی با سایر روغن ها استفاده کرد. همچنین این روغن در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز یافت می شود. با این حال همه فندقها قابلیت روغن گیری ندارند. باید بدانید که بهترین نوع روغن از فندق الموت قزوین و اشکورات به دست می آید. البته لازم به ذکر است که یافتن و خرید عمده فندق از نوع مرغوب کار راحتی نیست! ولی شرکت بازرگانی راگ (Raagco.Com) امکان خرید عمده فندق را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما فراهم کرده است تا با تهیه روغن از آن به عصاره جوانی دست یابید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا