• یکشنبه 07 آبان 1402 :: 03:54

به دلیل محبوبیت و استفاده متنوع از طلا، بازار طلا دارای طیف متنوعی از شرکت کنندگان با اهداف متفاوت است.

صفر تا صد معاملات و سرمایه گذاری دلاری طلا در بازارهای مالی جهانی

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری و حفظ سرمایه در مقابل تلاطم های اقتصادی و تورم، خرید طلاست. این سرمایه گذاری با خرید طلای فیزیکی انجام می شده و الان نیز این روش محبوبیت دارد. اما اگر میخواهید سرمایه گذاری امن تر و با سود بیشتری انجام دهید، بهترین روش سرمایه گذاری طلا در بازارهای آنلاین جهانی است که براساس قیمت دلار انجام می شود. در این مقاله بیشتر در این رابطه به شما توضیح می دهیم.

برای معاملات طلا یک کارگزاری معتبر انتخاب کنید

انتخاب یک کارگزار قابل اعتماد مثل بروکر بین المللی کپیتال اکستند، برای موفقیت شما جهت معاملات طلا در فارکس  بسیار مهم است. یک کارگزار خوب باید تنظیم شده باشد و شهرت خوبی در صنعت داشته باشد. همچنین باید پلتفرم معاملاتی، پشتیبانی مشتری و هزینه هایی را که دریافت می کنند بررسی کنید.

معاملات و سرمایه گذاری طلا در بازار فارکس

بروکر کپیتال اکستند (CapitalXtend) یکی از بروکرهای معتبریست که تیم مدیریتی این کارگزاری سابقه طولانی  در بازارهای مالی داشته و طی سالهای اخیر این کارگزاری در ارائه خدمات به مشتریان خود در بازار های مالی جهانی به ویژه معاملات فارکس فعالیت های بسیاری داشته است. این بروکر تا به امروز چندین دفتر رسمی در سراسر جهان دایر کرده. بیش از هزاران مشتری فعال از گوشه گوشه جهان دارد. در حال حاضر شرکت کپیتال اکستند بروز ترین ابزار های معاملاتی را در بازار فارکس ارائه می دهد و همواره سعی در فراهم نمودن بهترین پلتفرم تجاری آنلاین برای سرمایه گذاران و معامله گران دارد.

نکته جالب در مورد این بروکر این است که کاملا بین المللی است و برای تمام زبان ها از جمله فارسی تیم پشتیبانی اختصاصی دارد. در این صورت شما خیلی راحت و به زبان فارسی به وب سایت، پلتفرم ها و پشتیبان دسترسی خواهید داشت و حتی نیازی به تسلط به زبان انگلیسی هم ندارید. کانال فارسی کپیتال اکستند در تلگرام با آیدی capitalxtend_farsi و صفحه رسمی اینستاگرام capitalxtend_persian آماده پشتیبانی و پاسخگویی به شماست.

آدرس وب سایت فارسی این شرکت capitalxtend.com/fa است که برای ورود به آن به vpn  نیاز دارید. همچنین دامنه capitalxtend-irn.com/fa  بدون نیاز به vpn  در دسترس کاربران ایرانی است.

پیشینه استفاده از طلا در معاملات و سرمایه گذاری

طلا یک فلز گرانبها است که در طول تاریخ به دلیل ظاهر براق و کمیابش مورد توجه بشر قرار گرفته است. طلا به طور گسترده در طول تاریخ در جواهرات و به عنوان پول مورد استفاده قرار گرفته است و حتی کاربردهایی در الکترونیک، پزشکی و حتی غذاهای لذیذ پیدا کرده است.

طلا که از لحاظ تاریخی به عنوان ارز استفاده می شد، برای ایجاد استاندارد طلا استفاده می شد، که در آن پول کاغذی قابل بازخرید برای طلا بود. در گذشته، چندین کشور ارزهای خود را به طلا متصل می کردند. در حالی که دیگر اینطور نیست، اما طلا نوعی ذخیره نقدینگی برای بخشی از پس‌انداز بانک‌های مرکزی باقی می‌ماند.

اگرچه استفاده از آن به‌عنوان وسیله مبادله با روش‌های پرداخت مدرن‌تر جایگزین شده است، طلا همچنان به‌عنوان یک ذخیره قابل اعتماد ارزش شناخته شده است. این کالا نقش حیاتی در دنیای مالی و سرمایه گذاری ایفا می کند و به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت اقتصادی عمل می کند و توانایی خود را در ایجاد بازده قابل توجه برای سرمایه گذاران نشان می دهد.

بازار طلا چیست؟

بازار طلا یک اصطلاح کلی است که به تمام کانال هایی اطلاق می شود که از طریق آن طلا یا مشتقات آن در سطح جهانی و در تمام مناطق زمانی معامله می شود.

این بازار شامل بازارهای فیزیکی و بازارهایی برای سرمایه گذاران و سفته بازان مانند صندوق های قابل معامله در بورس (ETF)، بازارهای آتی و اختیار معامله است.

برترین بورس طلا

طلا عمدتاً در فرابورس (OTC) و در بورس معامله می شود. لندن مرکز جهانی بازار فرابورس است، جایی که بازیگران بازار به طور مستقیم با یکدیگر معامله می کنند. در حالی که این بازار کمتر تنظیم شده و انعطاف پذیرتر است، ریسک طرف مقابل به طور بالقوه بالاتر است.

سه مرکز مهم تجارت طلا بیش از 90 درصد از حجم معاملات طلا در سراسر جهان را تشکیل می دهند و نقش کلیدی در کشف قیمت دارند. اینها هستند:

بازار فرابورس لندن که بشکه های 400 اونسی معامله می شود. قیمت طلای انجمن بازار شمش لندن (LBMA) را دو بار در روز تعیین می کند که معیار مرجع جهانی طلا است.

300 دلار پاداش معاملات طلا در بازار فارکس

گروه بورس کالای شیکاگو (CME) بازار آتی ایالات متحده (بورس مشتقات COMEX) را اداره می کند. در حالی که تنها چند قرارداد به صورت فیزیکی با تحویل شمش انجام می شود، این مبادله در قیمت گذاری طلا اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

چین محل استقرار بورس طلای شانگهای (SGE)، بزرگ‌ترین بورس فیزیکی جهان است که معیار قیمت طلای شانگهای را در سال 2016 راه‌اندازی کرد، و همچنین بازار آتی شانگهای (SHFE).

شاخص های اخیر نشان دهنده حرکت به سمت شرق است. دبی، هند، ژاپن، سنگاپور و هنگ کنگ از دیگر بازارهای ثانویه هستند.

صرافی ها پلتفرم های تنظیم شده با معاملات متمرکز هستند. آنها معمولاً یک قرارداد استاندارد ارائه می کنند که برای هر معامله گر مناسب نیست زیرا ممکن است انعطاف پذیری آنها را محدود کند.

فعالان بازار طلا

به دلیل محبوبیت و استفاده متنوع از طلا، بازار طلا دارای طیف متنوعی از شرکت کنندگان با اهداف متفاوت است.

تولیدکنندگان جواهرات و صنایعی که از طلا استفاده می کنند، مانند صنعت الکترونیک، باید به دارایی فیزیکی دست پیدا کنند. آنها همچنین برای محافظت در برابر تغییرات نامطلوب در ارزش بازار وارد بازارهای آتی می شوند.

مشتریانی که مایل به سرمایه گذاری در طلا و داشتن آن به صورت شمش و سکه هستند می توانند از طریق یک بازار تخصصی این کار را انجام دهند. با توجه به کیفیت طلا به عنوان ذخیره‌ای از ارزش، این گروه معمولاً ترجیح می‌دهند طلای خود را برای بلندمدت نگه دارند، علی‌رغم نوسانات کوتاه‌مدت.

سرمایه گذاران در هر اندازه طلا را معامله می کنند تا در مورد نوسانات قیمتی گمانه زنی کنند یا پرتفوی خود را متنوع کنند. به عنوان مثال، بانک ها و صندوق های تامینی، طلا را به عنوان بخشی از استراتژی های مدیریت ریسک خود معامله می کنند.

بانک‌های مرکزی از طلای فیزیکی به‌عنوان بخشی از ذخایر ارزی خود، به‌عنوان ذخیره‌کننده ثبات برای ارز کشور و به‌عنوان پوششی در برابر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی استفاده می‌کنند.

سفته بازان کوتاه مدت و سرمایه گذاران بلندمدت بیشتر به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری یا وسیله سفته بازی علاقه مند هستند تا مالکیت فیزیکی.

سرمایه گذاری طلا همگام با بازارهای جهانی براساس دلار

سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت می‌توانند با استفاده از مشتقات مالی مانند معاملات آتی طلا، اختیار معامله، و صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) در معرض نوسانات قیمت قرار گیرند، که معمولاً با اهرم‌ها بر آن تأکید می‌شود، بدون اینکه کالای اساسی را در اختیار داشته باشند.

سرمایه‌گذاران بلندمدت نیز به دلیل افزایش ارزش طلا در بلندمدت به بازار جذب می‌شوند، که آن را به سرمایه‌گذاری انتخابی برای پوشش ریسک در برابر تورم، نوسانات ارز، درگیری‌های ژئوپلیتیکی و نوسانات بازار مالی تبدیل کرده است.

چه چیزی ممکن است بر قیمت طلا تاثیر بگذارد

عرضه و تقاضا: صرف نظر از میزان محبوبیت خرید ETF یا معامله CFD و معاملات آتی، تغییرات در تقاضا و عرضه فیزیکی هر کالایی باعث نوسانات قیمت آن می شود. تقاضا برای طلا از جواهرات و کاربردهای صنعتی، سرمایه گذاری ها و بانک های مرکزی تامین می شود، در حالی که عرضه از طریق عملیات معدنی، فروش بانک مرکزی و بازیافت سنگ معدن گرانبها تامین می شود. با وجود اینکه یافته‌های جدید طلا به طور فزاینده‌ای نادر می‌شوند، استخراج معادن هنوز ۷۵ درصد از عرضه را تشکیل می‌دهد و کشف ذخایر جدید می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد.

تحولات ژئوپلیتیک: فلز زرد به طور گسترده به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته می شود و قیمت ها در زمان نگرانی های جهانی مانند ناآرامی های سیاسی، درگیری های تجاری و بلایای طبیعی افزایش می یابد، زیرا سرمایه گذاران به طلا پناه می برند.

عدم اطمینان اقتصادی: وقتی سرمایه گذاران نگران افزایش تورم و کاهش نرخ بهره هستند، طلا تمایل به افزایش قیمت دارد زیرا نگهداری وجه نقد جذابیت کمتری دارد. سایر عوامل موثر بر قیمت طلا شامل رشد تولید ناخالص داخلی، عدم اطمینان اقتصادی و نوسانات بازار است.

سیاست مالی: از آنجایی که طلا بر اساس دلار آمریکا قیمت گذاری می شود، کالا و ارز رابطه معکوس دارند. انتظارات و اعلامیه ها در مورد افزایش نرخ بهره در ایالات متحده باعث تقویت دلار و در عین حال فشار بر طلا خواهد شد. در مقابل، صحبت‌ها و پیش‌بینی نرخ‌های پایین‌تر ممکن است باعث کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش قیمت طلا شود.

معیار طلا: قیمت تعیین شده توسط انجمن بازار شمش لندن (LBMA) پرمصرف ترین قیمت طلا در جهان است.

احساسات سرمایه گذار: علاوه بر متغیرهای ذکر شده در بالا، تصور فعالان بازار از طلا به عنوان یک سرمایه گذاری می تواند به معاملات سوداگرانه دامن بزند و نوسانات کوتاه مدت ایجاد کند.

معاملات طلا در بازارهای مالی جهانی

طلا یکی از قدیمی ترین و قابل اعتمادترین انواع ارز در جهان است. ارزش ذاتی یا جذابیت «پناهگاه امن» طلا، آن را به سرمایه گذاری محبوب و راهی مؤثر برای تنوع بخشیدن به سبد سهام برای معامله گران تبدیل می کند.

معاملات طلا شامل خرید فلز با این انتظار است که افزایش قیمت باعث سوددهی فروش آن در آینده شود. این را می توان با خرید طلا به شکل فیزیکی مانند شمش، شمش یا سکه، یا با سرمایه گذاری در ابزارهای مالی که بر حرکت قیمت طلا نظارت می کند، انجام داد. این ابزارهای مالی همچنین به معامله گران این امکان را می دهد که در مورد طلا موقعیت های فروش کوتاه داشته باشند، یعنی به انتظار کاهش قیمت بفروشند، که باعث می شود دارایی برای خرید بعدی سودآور باشد.

در شرایط کنونی، معامله طلا به سفته بازی در قیمت طلا از طریق خرید و فروش ابزارهای مالی مشتقه به جای به دست آوردن فلز گرانبها به شکل فیزیکی اشاره دارد. در نتیجه، معامله‌گران طلا می‌توانند بدون نیاز به نگهداری یا ذخیره دارایی‌های اساسی، در تغییرات قیمت شرکت کنند.

چندین گزینه برای معاملات طلا وجود دارد که به استراتژی و مشخصات ریسک هر معامله گر پاسخ می دهد. اینها شامل قراردادهای معاملاتی طلای نقطه ای، معاملات آتی طلا، اختیار معامله طلا، ETFها و سهام شرکت های استخراج معدن طلا می باشد.

معاملات طلا چگونه انجام می شود؟

نماد طلایی XAU است. حرف “X” مخفف “Index” است، در حالی که حرف “AU” مخفف “Aurum” کلمه لاتین برای طلا است.

استفاده از یک جستجو یافتن محصول را در پلت فرم معاملاتی MT4 ساده می کند.

محبوب ترین ارزها برای معامله در برابر CFD های طلا USD، AUD، CHF، EUR و GBP هستند. نماد معامله طلا در برابر دلار آمریکا “XAUUSD” است، در حالی که نماد معاملات CFD های آتی طلا “GOLD.fs” است.

بهترین روش معاملات طلا در بازارهای مالی

قیمت گذاری CFD های نقدی شمش با استفاده از بازار نقدی اساسی انجام می شود، در حالی که CFD های آتی با استفاده از قراردادهای آتی قیمت گذاری می شوند.

CFD های طلا: یک CFD به شما امکان می دهد حرکت قیمت لحظه ای طلا را بدون خرید طلای فیزیکی معامله کنید. از آنجایی که CFD ها محصولات اهرمی هستند، شما فقط به یک سرمایه گذاری متوسط نیاز دارید تا در معرض تجارت اصلی قرار بگیرید. توجه به این نکته ضروری است که سود یا زیان بر اساس کل اندازه موقعیت تجاری تعیین می شود، بنابراین سود و زیان افزایش می یابد.

قراردادهای آتی طلا: اگر پیش‌بینی می‌کنید که قیمت طلا در آینده افزایش یابد، می‌توانید با فروشنده قرارداد ببندید و بر سر قیمت منصفانه‌ای که امروز باید پرداخت شود، توافق کنید. هنگامی که طلای واقعی در پایان قرارداد تحویل داده شد، می توانید آن را با سود بیشتر به فروش برسانید.

مزایای معاملات طلا در بازار مالی جهانی

طلا ثابت کرده است که یک راه قابل اعتماد برای حفظ ثروت است. در حالی که قیمت طلا در نوسان است و گاهی اوقات نوسانات قابل توجهی را تجربه می کند، ارزش و قدرت خرید این فلز گرانبها به طور پیوسته در طول زمان افزایش یافته است. این امر با تقاضای مداوم برای طلا، که ناشی از استفاده از آن در تولید جواهرات و همچنین کاربردهای صنعتی و فناوری است، افزایش یافته است.

طلا به طور جهانی شناخته می شود و ارزش خود را بدون توجه به ارز خاصی حفظ می کند. از لحاظ تاریخی به عنوان یک محافظ محکم در برابر تورم و کاهش ارزش پول عمل کرده است که هر دو نه تنها سود سرمایه گذاران بلکه قدرت خرید عمومی را نیز از بین می برند. هنگامی که بازار سهام در آشفتگی است و پول نقد به دلیل نرخ های بهره پایین ارزش خود را از دست می دهد، طلا می تواند به یک طبقه دارایی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شود و ضرر در سایر سرمایه گذاری ها را جبران کند.

از آنجایی که طلا بسیار نقد است، خریداران می توانند به سرعت فروشنده ها را بدون تاثیر قابل توجهی بر قیمت پیدا کنند. این مهم است زیرا هزینه های مبادله را کاهش می دهد و به معامله گران و سرمایه گذاران این اطمینان را می دهد که می توانند به سرعت وارد و خارج شوند. حتی بازار فیزیکی طلا نیز نقد است، زیرا یافتن خریدار دشوار نیست.

معاملات طلا جهت درآمدزایی در بازار فارکس

طلا یک ابزار متنوع سازی عالی است که می تواند به به حداقل رساندن ریسک کلی پرتفوی کمک کند. از لحاظ تاریخی همبستگی منفی با سهام و اوراق قرضه داشته است، اما می‌تواند در دوره‌های انتخابی، مانند زمانی که ریسک گریزی گسترده وجود دارد، بهتر از بازار سهام عمل کند.

معاملات طلا برای معامله گران خرده فروشی و سرمایه گذاران نهادی به طور یکسان قابل دسترسی است. طیف وسیعی از ابزارهای مالی موجود، از جمله CFD، سهام، و ETF، و همچنین تعداد زیادی از پلتفرم‌های معاملات آنلاین موجود، معامله‌گران را در سراسر جهان قادر می‌سازد تا بدون توجه به اندازه سبد سرمایه‌گذار یا مشخصات ریسک، در بازار مشارکت کنند.

از کپیتال اکستند پاداش بگیرید!

برگزاری مسابقات، ارائه پاداش ها و کمپین های تشویقی ، مسابقات اینستاگرامی و وبینارهای آموزشی رایگان یکی از مزایایی بزرگ کپیتال اکستند است. طرح هایی مثل تا 300 دلار پاداش ثبت نام یا کش بک میتواند قدرت شما در معاملات را افزایش دهد.  از فرصت 30 درصد شارژ بیشتر استفاده کنید و اعتبار بیشتری در حساب معاملاتی متاتریدر خود دریافت کنید. همین امروز ثبت نام خود را انجام دهید و با دریافت بونوس سپرده گذاری تا سقف 300 دلار، تجربه معاملاتی خود را افزایش دهید. از طرفی طرح کش بک نیز به این صورت است که به ازای هر لات معامله تا 3 دلار دریافت کنید. درآمد معاملاتی خود را با ریبیت های قابل برداشت به حداکثر برسانید و با قدرت بیشتری معامله کنید.

شما می توانید همین امروز و با ثبت نام در کپیتال اکستند شروع کنید. همچنین برای اطلاع از مسابقات، جوایز و پاداش ها صفحه رسمی کپیتال اکستند در اینستاگرام با آیدی capitalxtend_persian  را دنبال نمایید. بروکر کپیتال اکستند برای مشتریان خود اهرم تا سطح 5000 را فراهم کرده و این یعنی شما می توانید با قدرت زیادی معاملات را انجام دهید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا