• شنبه 20 آبان 1402 :: 05:44

در این مقاله به تحلیل میزان سود و درآمد خودپرداز خواهیم پرداخت و راه های افزایش درآمد این دستگاه ها را بررسی خواهیم کرد.

امروزه خرید دستگاه خودپرداز به یکی از روش های مطمئن برای کسب درآمد و سود تبدیل شده است که تعداد قابل توجهی از مردم با تهیه و نصب این دستگاه در مکان های پر رفت و آمد به کسب درآمد مشغول شده اند. ممکن است برای شما این سوال پیش آید که نصب دستگاه ای تی ام در مشهد می تواند تا چه میزان برای شما کسب درآمد داشته باشد که در این مقاله به بررسی میزان سود و درآمد خودپرداز می پردازیم تا شما پیش از اقدام برای خرید این دستگاه اطلاعات کافی درباره نحوه کسب درآمد خودپرداز و حتی بهترین مکان ها برای نصب این دستگاه آشنا شده و سپس فرآیند کسب درآمد خود به وسیله این دستگاه را آغاز کنید.

تاریخچه کسب درآمد خودپرداز

درآمد خودپرداز

ممکن است این امر که شما در کنار بانک ها نیز می توانید به وسیله دستگاه خودپرداز درآمد زایی داشته باشید عجیب باشد چرا که تا سال ها قبل تنها بانک ها حق نصب این دستگاه و کسب درآمد از طریق ای تی ام را داشته اند اما در سال 1395 بانک مرکزی حق نصب و کسب درآمد از طریق این دستگاه را برای عموم مردم برقرار کرد تا علاوه بر برطرف سازی نیاز مردم، افراد حقوقی نیز بتوانند به کسب درآمد از طریق این دستگاه بپردازند.

درآمد ماهیانه دستگاه خودپرداز

درآمد ماهیانه دستگاه خودپرداز

میزان درآمد شما به وسیله دستگاه خودپرداز رابطه مستقیمی با تعداد تراکنش های انجام شده توسط دستگاه دارد که سود این تراکنش ها در پایان هر ماه محاسبه شده و به حساب شما واریز خواهد شد. هر چه میزان تراکنش های انجام شده توسط دستگاه شما در طول یک ماه بیشتر باشد، در نتیجه سودی که در پایان ماه به حساب شما واریز می شود بیشتر خواهد شد.

تراکنش ها در دستگاه های خودپرداز به دو دسته نقدی و غیر نقدی تقسیم می شوند که هر دسته از این تراکنش ها از میزان سود متفاوتی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی تراکنش هایی که در هر دسته قرار می گیرند و میزان سود هر یک از این تراکنش ها می پردازیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل درباره میزان درآمد تراکنش های انجام شده توسط دستگاه خودپرداز برای خرید دستگاه خود اقدام کنید.

ممکن است در مسیر تصمیم گیری برای خرید دستگاه خودپرداز با دستگاه کش لس که با نام پایانه غیر نقدی نیز شناخته می شود آشنا شوید و تصمیم را بر این بگذارید که دستگاه کش لس را خریداری کرده و به وسیله این دستگاه برای کسب درآمد اقدام کنید اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، دستگاه کش لس تنها توانایی انجام تراکنش های غیر نقدی را دارد و به همین دلیل از ابعاد کوچکتری برخوردار است چرا که در این دستگاه محفظه ای برای قرار دادن پول نقد و در نتیجه انجام تراکنش های نقدی مانند برداشت وجه نقد وجود ندارد و بدین صورت شما نمی تواند از تراکنش های نقدی درآمدی داشته باشید.

تراکنش های نقدی

تراکنش های نقدی مانند برداشت وجه نقد از دستگاه شامل سود بیشتری نسبت به تراکنش های غیر نقدی می شوند پس درصورتی که دستگاه شما تراکنش های نقدی بیشتری در طول یک ماه داشته باشد در نهایت درآمد شما بیشتر خواهد شد.

برای افزایش میزان تراکنش های نقدی روش هایی وجود دارد برای مثال، موجود بودن پول نقد درون دستگاه به صورت همیشگی چرا که ممکن است کاربر هنگامی که نیاز به برداشت وجه نقد دارد، نتواند از دستگاه شما استفاده کنید و این امر باعث شود تا دیگر برای این تراکنش از دستگاه شما استفاده نکند چرا که این احتمال وجود دارد که دستگاه شما حاوی وجه نقد نباشد. پس بهتر است از وجود وجه نقد در دستگاه خودپرداز خود همیشه اطمینان داشته باشید تا بتوانید میزان درآمد خودپرداز را افزایش دهید.

تراکنش های غیر نقدی

دسته دیگر تراکنش های قابل انجام به وسیله دستگاه خودپرداز، تراکنش های غیر نقدی مانند انتقال وجه، پرداخت قبوض و خرید شارژ هستند که از سود های متفاوتی برخوردار هستند که در ادامه سود برخی از این تراکنش های غیر نقدی را بررسی خواهیم کرد.

  • انتقال وجه: 600 تومان
  • گردش حساب (10 تراکنش آخر): 150 تومان
  • پرداخت قبض: 12 تومان
  • بررسی موجودی: 120 تومان
  • و …

سود تراکنش های غیر نقدی بین بانک عامل و صاحب دستگاه نصف شده و در پایان هر ماه پس از محاسبه سود تمام تراکنش ها به حساب بانک عامل و صاحب دستگاه واریز می شود.

عوامل موثر بر درآمد خودپرداز

عوامل موثر بر درآمد خودپرداز

کسب سود و درآمد از طریق دستگاه خودپرداز دارای ضوابطی است که رعایت هر یک از این ضوابط به شما کمک می کند که در پایان هر ماه بتوانید درآمد بیشتری از این دستگاه کسب کنید. در ادامه به بررسی عواملی می پردازیم که می توانند تاثیر قابل توجهی بر میزان درآمد خودپرداز داشته باشند و در نهایت درآمد ماهیانه شما توسط این دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

1- محل نصب دستگاه

می توان گفت محلی که دستگاه را در آن نصب می کنید یکی از مهم ترین فاکتور ها برای درآمد از طریق این دستگاه است چرا که همانطور که می دانید میزان درآمد شما به وسیله این دستگاه مرتبط با میزان تراکنش هایی است که توسط این دستگاه انجام می شود پس هر چه تعداد تراکنش ها بیشتر باشد در نتیجه درآمد شما بیشتر خواهد شد.

بهتر است شما دستگاه خودپردازی که خریداری کرده اید را در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد قرار دهید چرا که این امر باعث می شود تا تعدا افرادی که در طول یک ماه از دستگاه شما برای تراکنش ها بانکی خود استفاده می کنند بیشتر شود. برای مثال شما می توانید این دستگاه را در مکان هایی مانند فروشگاه، داروخانه و مترو نصب کنید و از تراکنش های این دستگاه کسب درآمد کنید.

2- فاصله دستگاه تا شعب بانکی

یکی دیگر از فاکتور هایی که می تواند بر میزان درآمد خودپرداز شما موثر باشد، فاصله این دستگاه نسب به شعبه های بانکی است چرا که هر چه این دستگاه از شعب بانک ها دور تر باشد، کاربران بیشتری را برای انجام تراکنش های بانکی جذب خواهد کرد.

3- وجه نقد موجود در دستگاه

همانطور که قبل تر توضیح دادیم، تراکنش های نقدی از سود بیشتری نسبت به تراکنش های غیر نقدی برخوردار هستند پس موجود بودن پول نقد در دستگاه خودپرداز می تواند در پایان ماه منجر به درآمد بیشتر شما از این دستگاه شود.

ممکن است تا به حال برای شما این موقعیت رخ داده باشد که برای برداشت وجه نقد به یک ای تی ام مراجعه کرده اید اما دستگاه دارای وجه نقد نبوده است و شما مجبور شده اید برای انجام تراکنش خود به دستگاه دیگری مراجعه کنید و این امر می تواند باعث شود که شما دیگر برای انجام تراکنش های نقدی خود به آن دستگاه مراجعه کنید.

این مثال مرتبط با اهمیت وجه نقد در دستگاه شما است چرا که ممکن است تجربه بد کاربران بر اثر موجود نبودن پول نقد باعث شود که آن ها دیگر برای انجام تراکنش های خود از دستگاه خودپرداز شما استفاده نکنند و در نهایت این امر می تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش درآمد شما از طریق این دستگاه داشته باشد.

4- نسبت سود صاحب دستگاه و بانک عامل

ممکن است با مطالعه این مقاله برای شما این سوال پیش آمده باشد که درآمد خودپرداز به چه صورت بین صاحب دستگاه و بانک عامل تقسیم می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت معمول نسبت سود دستگاه به صورت 60 و 40 است بدین صورت که 60 درصد از درآمد متعلق به صاحب دستگاه و 40 درصد دیگر درآمد متعلق به بانک عامل است که این سودها در پایان هر ماه به حساب بانک عامل و صاحب دستگاه که شما هستید واریز می شود.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برخی از بانک های عامل برای افزایش درآمد صاحب دستگاه، میزان کمتری از درآمد را برای خود مشخص می کنند و این تقسیم بندی ممکن است به صورت 70 و 30 باشد بدین صورت که 70 درصد از درآمد متعلق به صاحب دستگاه باشد و بخش باقی مانده متعلق به بانک عامل باشد.

5- خرید دستگاه خودپرداز از آریا نوین

تا این قسمت شما با شما نحوه کسب درآمد از طریق دستگاه خودپرداز آشنا شده اید و حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که برای خرید این دستگاه باید چطور اقدام کنید؟ در پاسخ به این سوال ما می توانیم مجموعه آریا نوین را به شما معرفی کنیم چرا که این مجموعه مدت زمان قابل توجهی را در این حوزه فعالیت داشته و کارشناسان این مجموعه می توانند شما را انتخاب مدل دستگاه، بانک عامل و شرایط تهیه دستگاه راهنمایی و همراهی کنند.

مجموعه آریا نوین علاوه بر خدمات فروش ای تی ام و کش لس، دارای خدمات مختلفی اعم از خدمات فروش دستگاه کارتخوان مشهد است که شما می توانید برای خرید دیگر دستگاه های انجام دهنده تراکنش های بانکی مانند کارتخوان از این مجموعه نیز استفاده کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا