• یکشنبه 14 مرداد 1403 :: 03:38

تحصیل در خارج از کشور یکی از ارزان ترین و مطمئن ترین روشهای مهاجرت است.

تحصیل در خارج از کشور یکی از ارزان ترین و مطمئن ترین روشهای مهاجرت است که می تواند مسیری برای خانواده ها یا افراد مجرد باشد، در اینجا می خواهیم به سوالات پرتکرار در حوزه مهاجرت تحصیلی پاسخ دهیم، سوالات برای افرادی هست که قصد مهاجرت به اروپا را دارند.

images 1722685365 66ae17b5d86d2

شرایط سنی برای تحصیل در اروپا به چه صورت است؟

در حوزه اروپا سخت گیری برای سن با توجه به کشور تغییر می کند، کشور فنلاند برای تحصیل در مقطع لیسانس حتی تا 40 سالگی هم شانس پذیرش دارید، این شرایط تا حدی برای سوئد هم وجود دارد اما پیشنهاد می شود تا 30 سالگی برای تحصیل کارشناسی اقدام کنید. برای تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی شرایط دانشگاه به دانشگاه تغییر میکند در برخی از دانشگاه تا 29 سالگی به دانشجویان پذیرش می دهند و در گروهی دیگر از دانشگاه ها حداکثر گپ تحصیلی 5 ساله تعریف شده است. برای تحصیل در آلمان با توجه به رقابتی بودن شرایط متقاضیان تا 23 سالگی شانس پذیرش از دانشگاه های رایگان این کشور را دارند.

آیا مدارک تحصیلی و دانشگاهی ایران برای مهاجرت مورد قبول است؟

مدارک تحصیلی ایران مورد قبول تمامی کشورها و دانشگاه ها هستند اما برای کشور هلند با داشتن دیپلم نظام جدید دانشجویان موظف به گذراندن دوره پیش نیاز هستند. برای تحصیل در آلمان نیز متقاضیان باید در کالج یکسال تحصیلی را بگذرانند و بعد از آن وارد دانشگاه می شوند، در حالی که برای مهاجرت به سوئد شرایط بدین صورت نیست و با داشتن دیپلم ایران میتوانید بلافاصله وارد دانشگاه های سوئد شوید.

images 1722685444 66ae18043325e

امکان مهاجرت به خارج از کشور بدون مدرک زبان هست؟

خیر، برای اینکه بتوانید از دانشگاهی در حوزه اروپا پذیرش تحصیلی بگیرید، ملزم به ارائه مدرک زبان هستید. هر دانشگاه قوانین ویژه ای برای پذیرش مدرک زبان دارد و شاید بتوان گفت کمترین سخت گیری برای مدرک زبان را سوئد دارد و این موضوع باعث می شود که یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به سوئد، تحصیل باشد. دانشگاه های سوئد مدرک آیلتس آکادمیک کاغذی و آنلاین، تافل iBT و هوم ادیشن و پی تی ای را می پذیرند، در حالی که برای تحصیل در هلند آزمون آیلتس آکادمیک کاغذی و تافل iBT مورد قبول است و تعداد محدودی از دانشگاه ها آیلتس آنلاین را می پذیرند.

شرایط مهاجرت با خانواده برای تحصیل در خارج از کشور چگونه است؟

کشورهای حوزه اسکاندیناوی بهترین گزینه ها برای مهاجرت به همراه خانواده و فرزندان زیر 18 سال است. کشورهای سوئد و فنلاند به صورت همزمان ویزای خانواده صادر می کنند و اجازه کار تمام وقت نیز به همسر دانشجو می دهند. در حالی که برای هلند ویزای همراه به فاصله 15 تا 60 روز صادر می شود و همسر دانشجو اجازه کار نخواهد داشت. در انگلستان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ویزای همراه صادر نمی شود و فقط برای دکترا ویزای همراه داده می شود.

شانس اخذ ویزای تحصیلی برای چه کشوری بیشتر است؟

متقاضیان مهاجرت تحصیلی بعد از پذیرش از دانشگاه، لازم است برای ویزا درخواست دهند. شانس اخذ ویزای تحصیلی فنلاند و هلند بالای 95 درصد و برای سوئد بیش از 80 درصد است. ویزای تحصیلی انگلستان برای مقطع کارشناسی ارشد شانس دریافت بالای 85 درصد دارد.

images 1722685541 66ae186504e39

آیا امکان کار با همزمان با تحصیل در اروپا وجود دارد؟

بله، هر کشور قوانین انحصاری برای اجازه کار همزمان با تحصیل دارد، اجازه کار همزمان با تحصیل در فنلاند، 30 ساعت در هفته، در هلند 16 ساعت در هفته، در سوئد نامحدود است اما بیشتر از 20 ساعت باعث لطمه به فرآیند تحصیل میشود. اجازه کار همزمان با تحصیل در انگلیس نیز 20 ساعت است. برای تمامی کشورها دانشجویان در زمان تعطیلات دانشگاه اجازه کار به صورت تمام وقت تا 40 ساعت در هفته را دارند.

ویزای جستجوی کار بعد از فارغ التحصیلی چه شرایطی دارد؟

این مورد نیز همانند اجازه کار همزمان با تحصیل برای هر کشور متفاوت است، با فارغ التحصیلی از دانشگاه های فنلاند، تا 2 سال می توانید در این کشور بمانید، در هلند یکسال، در سوئد 6 ماه و در انگلیس این مدت 2 سال است.

تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی چیست؟

تمکن مالی به دو بخش تقسیم می شود:

  1. شهریه دانشگاه

  2. هزینه زندگی

دانشجویان برای نهایی کردن پذیرش دانشگاه باید شهریه دانشگاه را بپردازند و هزینه های زندگی را با داشتن حساب بانکی در بانک به اداره مهاجرت کشور مقصد نشان دهند. تمامی کشورها به صورت سالیانه، میزان تمکن مالی برای هزینه های زندگی را آپدیت می کنند، در زمان نگارش این مقاله کمترین میزان تمکن مالی یکساله (فقط هزینه های زندگی) برای دانشجو کشور فنلاند است که دانشجو باید 6720 یورو در حساب بانکی خود در ایران به صورت ارزی یا ریالی داشته باشد.

آیا مدرک لیسانس باید مرتبط با رشته انتخابی دانشگاه باشد؟

به صورت کلی پاسخ این سوال بله است. برای سوئد و فنلاند انتخاب رشته مرتبط از اصول پذیرش از دانشگاه است، اما در فنلاند و انگلیس دانشجویان با داشتن سابقه کار مدیریتی و مدرک GRE/GMAT می توانند برای رشته های مدیریت درخواست دهند.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه چیست؟

مدارک تحصیلی با توجه به کشور، دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است، اما به طور کلی مدارک زیر برای همه الزامی است:

  • پاسپورت

  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی گذشته

  • مدرک زبان انگلیسی

  • رزومه

  • انگیزه نامه

  • توصیه نامه

  • پرداخت اپلیکیشن فی (در صورت نیاز)

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، لازم است شرایط هر فرد به صورت تخصصی بررسی شود و پیشنهاد می شود با توجه به مهلت های پذیرش تحصیلی در هر کشور، دو مقصد مهاجرتی را در نظر بگیرید که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظر برسید.

منبع: موسسه اعزام دانشجو eustduy



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا