• شنبه 05 شهریور 1401 :: 01:46

ریشه بسیاری از مشکلات در محیط‌‌های کاری، نبود تعامل سازنده بین کارمند و مدیر است؛ بدین خاطر بهانه چند توصیه به آن‌ها برای مدیریت این ماجرا داریم.

معیارهای سازنده بین مدیر و کارمند

ریشه بسیاری از مشکلات در محیط‌‌های کاری، نبود تعامل سازنده بین کارمندان و مدیران است. واضح است که اگر این مسئله به درستی مدیریت شود، همدلی در محیط‌های کاری به اوج خواهد رسید و همه از این ‌که ساعت‌های زیادی از روز را در کار هم سپری می‌کنند، احساس بهتری خواهند داشت.

همچنین یک کارمند می‌تواند در چنین شرایطی، تمام ظرفیت‌های خود را به مرحله بروز برساند و تبدیل به یک کارمند نمونه و موفق شود.  به همین بهانه و در ادامه به یک سری معیارها که برای گفت‌‌و‌گو و تعامل سازنده بین مدیران و کارمندان می‌تواند موثر باشد و کارمندان کمتر به آن‌ها توجه می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های شخصیتی مدیرتان را کشف کنید

همان‌‌طور که می‌دانید هر شخصی ترجیحات خاصی برای تعامل دارد. برخی مدیران برای‌شان اهمیت ندارد که درِ اتاقشان باز باشد یا کارمندان در هنگام کار مدیر برای موارد فوری به آن‌ها مراجعه کنند، در حالی که برخی مدیران ترجیح می‌دهند نیروهای‌شان برای صحبت با آن‌ها از قبل به آن‌ها پیام دهند یا طبق قرار قبلی به آن‌ها مراجعه کنند. موقع‌ شناسی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. شما باید برای گفت‌‌و‌‌گو با رئیس خود زمانی را انتخاب کنید که وی فشار روانی کمتری داشته باشد.

در بیان مشکلات، فقط غر نزنید

اگر برای بیان مشکلی به مدیرتان مراجعه می‌کنید، تا حدامکان راه‌حل آن را هم با خود به همراه داشته باشید و فقط برای غر زدن به آن‌جا نروید. این نشان می‌دهد که شما چقدر در کار خود فعال و مسلط هستید. وقتی شما توجه رئیس‌تان را به مشکلی جلب می‌کنید، با ارائه راه‌حل نشان می‌دهید که مسئله تحت کنترل‌تان قرار دارد و اثبات می‌کنید شما توانمندی‌‌های لازم برای پیشرفت در مجموعه‌تان را دارید.

درخواست‌های تان را شفاف بیان کنید

با توجه به این‌که بیشتر مدیران پرمشغله هستند و حوصله و زمان کافی برای این‌ ندارند که به صحبت‌های شما گوش دهند یا این که اطلاعات بسیار زیادی از سابقه ماجرا که گاهی نامرتبط به نظر می‌رسد از سوی شما دریافت کنند، توصیه می‌کنیم که درخواست و ترجیح خود را شفاف بیان کنید تا مدیر در زمان کمتری به نتیجه‌گیری درباره آن برسد.

ظرفیت های تان را نشان دهید

این نکته را مدنظر داشته باشید که شما به دلیل خاصی استخدام شده‌اید؛ کیفیت کار، تجارب و شخصیت‌تان. بنابراین از این نترسید که ارزش و اعتبار خود را به مجموعه‌تان نشان دهید. ممکن است تصور کنید مدیران مایل هستند که کارکنان صرفا با آن‌ها موافقت کنند اما در حقیقت مدیران ترجیح می‌دهند کارکنان علاوه بر موافقت با آن‌ها، واقعیت‌‌ها و چالش‌‌های مربوط به شغل‌شان را که نیازمند توضیح است، ارائه دهند. کارمندی باشید که همیشه با واقعیت‌ها، اطمینان و پیشنهادهای مستدل سخن می‌گوید تا به نتیجه منجر شود، در این صورت مدیرتان به شما اعتماد ویژه‌ای خواهد کرد.

کارمند شرکت



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا