- پنجشنبه 01 خرداد 1404 :: 12:44
با داشتن استراتژی محتوایی موفق و حساب شده به خوبی میتوانید با مخاطبان هدفتان ارتباط برقرار کنید، در برندسازی موفق باشید و اعتماد ایجاد نمایید.
کارشناسان بازاریابی محتوایی تخصصی به خوبی از چالشهای تولید محتوا و تاثیرگذاری سریع آن آگاه هستند. با توجه به تغییراتی که در به روز رسانیهای گوگل انجام شده، انتشار محتواهایی که حجم زیادی دارند و اطلاعات کم اهمیت و بیاساس را ارائه میدهند، از نظر سئو، کافی نیست و آنطور که باید مورد توجه قرار نمیگیرد. در این شرایط است که اهمیت تحقیق قبل از فرایند بازاریابی محتوا، بیش از پیش، آشکار میشود!
این وظیفه تیم تولید محتوا است که قبل از آماده کردن هر متن یا اجرای هر کمپین محتوایی، به طور کامل درباره موضوعات مورد بحث تحقیق کنند. در این صورت میتوان به طور قطع تضمین کرد، محتواهای منتشر شده مورد اعتماد هستند و تأثیر مثبتی برای برندسازی خواهند داشت.
سوال مهمی در این زمینه مطرح میشود و آن هم این است کسب و کارها چطور میتوانند تحقیق قبل از بازاریابی محتوایی را در مقیاس بزرگتر مدیریت کنند و در عین حال، رتبه سئو را نیز بهبود ببخشند؟
آنچه مسلم است اینکه انجام تحقیق دقیق درباره کلمات کلیدی هدف، رفتار مخاطبان و رقبا در بازار، به فرایند نوشتن محتوا کمک میکند. همچنین نویسندگان اطمینان حاصل خواهند کرد که هر کدام از انواع محتواها ارزش واقعی را به مشتریان بازار هدف ارائه میدهند.
محتوای با کیفیت همیشه دیده میشود، به خصوص اگر انتظارات مخاطبان را برآورده سازد و به نیازهای آنها پاسخ دهد. پس اگر میخواهید در مسیر بازاریابی محتوایی حرفهای موفق شوید، به این مرحله از تولید محتوا اهمیت زیادی بدهید.
اجرای بازاریابی محتوا، به تحقیقات اصیل و با کیفیت نیاز دارد!
وقتی حجم زیادی از محتواها را تولید میکنید دور از انتظار نیست که وسوسه شوید و هر ماه، تعداد بیشتری محتوا درباره هر چیزی که به ذهنتان میرسد آماده کنید! این یک اشتباه بزرگ است! دلایل زیادی وجود دارد که آن را ثابت میکند!
انتشار محتوای بیشتر به معنی کیفیت بالاتر نیست! تحقیق کردن قبل از نوشتن درباره یک موضوع، پایه و اساس محکمی برای کار شما است و ثابت میکند که متن آماده شده اعتبار لازم را دارد. داشتن استراتژی برای تولید محتوا، مزایای زیادی را فراهم میکند. یکی از مزیتها این است که محتواهای با کیفیت و تخصصی، بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند.
در این قسمت، مزایایی را برایتان آوردهایم که نشان میدهند برای اجرای هر کمپین بازاریابی محتوایی، به تحقیقات اصیل و با کیفیت نیاز دارید:
- تحقیق کردن قبل از نوشتن محتوا باعث میشود ذهنتان درباره موضوع مورد بحث، بیشتر آماده شود.
- با انجام تحقیقات پیش زمینهای، بهتر میتوانید استراتژی محتوا تنظیم کنید که با مخاطبان هدف سازگار هستند.
- در این مسیر، تحقیق کلمات کلیدی محتوا که هم راستا با کلمات کلیدی اصلی سایت است، اهمیت زیادی دارد. همین شرایط تضمین میکند، هر محتوا، مخصوص مشتریان هدف آماده شده و سفر خرید آنها را هدایت میکند.
- انجام تحقیقات عمیقتر و دقیقتر قبل از اجرای بازاریابی محتوایی، اعتبار و اعتماد برای یک برند میخرد.
- یک محتوای خوب باید برای خوانندگان جالب و جذاب باشد و در عین حال، تخصص آن برند را نشان دهد. در این صورت است که وقتی مخاطبی از یک محتوا در سایت بازدید میکند، آن را تا انتها میخواند و سپس علاقمند میشود که سایر مقالات پیشنهادی را نیز مطالعه کند.
- با انتشار محتوای تخصصی، حقایق جالبی را ارائه میدهید و با این کار به مشتریان ثابت میکنید در حوزه فعالیت خودتان یک حرفهای هستید.
مزیت دیگری که انجام تحقیقات قبل از بازاریابی محتوایی به شما ارائه میدهد، دیده شدن در موتورهای جستجوگر است. شما درباره یک موضوع خاص، تحقیقات دقیق را انجام دادهاید، کلمات کلیدی مناسب را استخراج کردهاید و نیاز بازار را در نظر گرفتهاید؛ اکنون دست به کار نوشتن محتوا میشوید. متنی که آماده میکنید از نظر موتور جستجوگر، مرتبط و مفید است؛ پس آن را در رتبه بالاتر نشان میدهد و این به معنای افزایش بازدید و نرخ کلیک است.
چطور درباره منابع تولید محتوا تحقیق کنیم؟
تا به اینجای مطلب به اهمیت تحقیق کردن قبل از بازاریابی محتوا آگاه شدهاید؛ اما ممکن است این سوال را از خود بپرسید که “چطور درباره منابع مناسب تولید محتوا جستجو کنیم؟”… جای نگرانی نیست! زیرا چند راهکار خوب در این قسمت به شما معرفی کردهایم:
برای پیدا کردن منابع خوب جهت تولید محتوا و طراحی کمپین محتوایی، این اقدامات را به شما پیشنهاد میدهیم:
- سایت رقبا را بازبینی کنید.
- نظرسنجیها و مصاحبهها را بخوانید.
- مقالات مختلف پیرامون موضوع مشابه برند خود را مطالعه کنید.
- سایتهای مرجع مرتبط با فعالیت شرکت خود را بررسی کنید و ببینید آنها چه محتواهایی منتشر میکنند.
- استراتژی تولید محتوا داشته باشید.
- انواع کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود را استخراج کنید و هر محتوا را با مجموعهای از آنها آماده نمایید.
- در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، به لینک سازی داخلی و خارجی اهمیت بدهید.
- سایتهای خارجی مرجع در حوزه خود را شناسایی کنید و از مقالات آنها برای جذب مشتریان جدید بهره بگیرید.
معیارهای اجرای کمپین بازاریابی محتوایی موثر و هدفمند چیست؟
برای اجرای بهترین کمپین بازاریابی محتوا باید به یک سری از معیارها توجه کنید. دقت داشته باشید که همه متنها برای اجرای بازاریابی محتوایی مناسب نیستند. با یک حساب و کتاب دقیق میتوانید بهترین محتواها را منتشر کنید.
استراتژی بازاریابی محتوایی از اهمیت زیادی برخوردار است. هر محتوا نشان میدهد شما چقدر در حوزه خودتان متخصص هستید؟ ارزش و جایگاه شما در میان رقبا چگونه است؟ و آیا خرید کردن از سایت شما ارزشش را دارد یا خیر؟!
محتوای شما، فرصتهایی برای آموزش و ارائه خدمات به مخاطبان محسوب میشود، پس وقت آن رسیده که بازار تخصصی خودتان را ایجاد کنید.
مهمترین معیارها برای اجرای کمپین بازاریابی محتوایی هدفمند عبارتند از:
- تحقیق درباره مخاطبان هدف
- تحقیق کلمات کلیدی
- تنظیم استراتژی محتوا
- تنظیم تقویم محتوایی
- فرایند تولید محتوا
- لینک سازی صحیح
- استفاده از ابزارهای تحلیل بازخوردها
اگر همه موارد فوق را در طول فرایند نوشتن محتوا و اجرای کمپینها رعایت کنید، به شما اطمینان میدهیم که بیشترین تاثیر را خواهد داشت. همچنین نتایج دلخواهتان را به دست میآورید.
خدمات بازاریابی محتوایی با کیفیت و تضمین شده در سایت www.cafe-mohtava.ir
با داشتن استراتژی محتوایی موفق و حساب شده به خوبی میتوانید با مخاطبان هدفتان ارتباط برقرار کنید، در برندسازی موفق باشید و اعتماد ایجاد نمایید. از طریق محتوای با کیفیت، به اهداف کلی خود دست پیدا خواهید کرد.
با این توصیفات، ما از طریق از طریق سایت کافه محتوا، مرجع تولید محتوای تخصصی برای کسب و کارهای مختلف، در کنار مدیران عزیز هستیم تا بتوانند محصولات و خدمات خود را در فضای وب و اینترنت به میلیونها مخاطب معرفی کنند.
طراحی کمپینهای بازاریابی محتوایی، تولید محتوای متنی، تولید محتوا تالیفی و ترجمهای، ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی، تولید محتوای صوتی، طراحی اینفوگرافیک، طراحی بنر سایت و پست اینستاگرام، از دیگر خدمات کافه محتوا هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.