• یکشنبه 19 دی 1400 :: 09:11

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: متاسفانه سفره مردم بسیار کوچک شده، این اعتقاد وجود دارد که تصویب کلیات این بودجه می‌تواند جلوی کوچکتر شدن این سفره را بگیرد.

سفره مردم بسیار کوچک شده است

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فضای مجلس بینابینی است و مواضع نمایندگان نسبت به بودجه سال آینده تقریبا برابر است اما کفه ترازو اندکی به سود موافقان تصویب کلیات لایحه بودجه سنگینی می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به اینکه در برخی موارد مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین بحث یارانه‌های نقدی نکات قابل بحثی وجود دارد، گفت: بنده نیز یکی از نمایندگانی هستم که موافق رای آوردن کلیات بودجه سال۱۴۰۱ هستم، اگر چه فراز و فرودهایی دارد.

سید کاظم موسوی ادامه داد: در زمینه اتکای بیش از اندازه بودجه به درآمدهای نفتی نیز یکی دیگر از موارد مناقشه برانگیز این لایحه است، اما این موارد را می‌توان با چکش‌کاری در کمیسیون‌های تخصصی حل و فصل کرد. از همین رو است که اعتقاد دارم تصویب این لایحه کاملا به سود اقتصاد کشور خواهد بود.

 کلیات بودجه 1401 جلوی کوچکتر شدن سفره را می گیرد

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تقویت معاش جامعه، بیان کرد: متاسفانه سفره مردم بسیار کوچک شده، این اعتقاد وجود دارد که تصویب کلیات این بودجه می‌تواند جلوی کوچکتر شدن این سفره را گرفته و تا حدودی مشکلات کشور را نیز برطرف کند.

وی افزود: به طور کلی به نظر می‌رسد که موضع نمایندگان موافق با تصویب آن بر مخالفان خواهد چربید و ما شاهد رای آوردن کلیات بودجه خواهیم بود.

بودجه 1401ربطی به مداکرات وین ندارد

موسوی تصریح کرد: این نکته هیچ ارتباطی هم به مذاکراتی که در وین جریان دارد نخواهد داشت، این بودجه کاملا مستقل است و ارتباطی به برجام و مسائل پیرامونی آن ندارد.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به بسته حمایتی وزارت اقتصاد از بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد که به بسته ۱۰ بندی هم مشهور شده، غیرشفاف است، از همین رو انتظار می‌رود وزارت اقتصاد در این زمینه اقدام به شفاف‌سازی کند. به دلیل اینکه شفاف نیست و فشاری که به بودجه ۱۴۰۱ وارد می‌کند و می‌تواند منجر به تشدید کسری بودجه شود ضروری است که دولت برای رفع این تردیدها اقدام عاجلی را ترتیب دهد.

خبرنگار: سهند اینانلو

مجلس



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا