• سه‌شنبه 03 مرداد 1402 :: 01:15

اگر شما هم دوست دارید مانند مدل‌ها لباس بپوشید، بهتر است اصول اولیه شیک پوشی را رعایت کنید.

جذابیت مدل‌ها فقط به اندام موزون و متناسب و چهره‌های بی نقص نیست. بلکه طرز لباس پوشیدن و ست کردن آیتم‌ها و خلاقیت در پوشش، جزو متدهایی است که یک مدل رعایت می‌کند. اگر شما هم دوست دارید دقیقا مانند مدل مورد علاقه خودتان لباس بپوشید، بهتر است اصولی را رعایت کنید. اما چطور مثل مدل‌ها لباس بپوشیم؟ پرسشی است که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید تا با راهنمای خوش پوشی و نکات خرید انواع لباس زنانه برند آشنا شوید.

نکات خوش پوش بودن مانند مدل های فشن

هرآنچه که باید در مورد مد بدانید

مد یکی از مهمترین و پویاترین صنایع جهان است که شامل طراحی، تولید، توزیع و تبلیغات پوشاک و اکسسوری است. مد به عنوان یک صنعت بزرگ، به طور گسترده در سراسر جهان و در بین اقشار مختلف جامعه رواج دارد و به عنوان یک عامل مهم در فرهنگ و اجتماع، نه تنها بر روی پوشش و ظاهر بلکه بر روی رفتار، احساسات و شخصیت افراد نیز تأثیر می‌گذارد.

هر چند صباحی، یک مدل و طرح جدیدی از پوشاک یا اقلام دیگر،  ظهور می‌کنند و بعدها بستگی به کاربردی بودن یا استقبال مردم، ماندگار یا از چرخه خارج می‌شوند. بنابراین پیروی از مد تا زمانی خوب است که تبدیل به بیماری نشود. هر چیزی که مد می‌شود، بد نیست اما الزاما خوب هم نیست. می‌توان گفت که مد در ایده گرفتن و ساختن استایل شخصی بسیار موثر است.

دوخت لباس در صنعت مد پایدار

چطور از مد پایدار استفاده کنیم؟

ابتدا باید مد پایدار را تعریف کنیم. مد پایدار در دهه ۱۹۷۰ میلادی در پاسخ و تقابل با فست مدرن پدید آمد. در فست مدرن پوشاک در حجم بسیار بیشتر و سریع‌تر و البته با کیفیت پایین تولید می‌شوند تا پاسخگوی نیاز بشر به پوشاک در سطح جهان باشند. اما در مد پایدار به کیفیت پارچه، طبیعت، حیوانات و آب مصرف شده توجه می‌کنند. مد پایدار به معنای ایجاد یک صنعت پایدار و مسئولیت‌پذیر است که به محیط زیست، انسان و اقتصاد کمک می‌کند.

اگر بخواهیم با یک مثال نمادین توضیح دهیم، می‌شود این گونه تعریف کرد که مد پایدار لباسی است که خیاط با الهام از یک برند معتبر و با استفاده از بهترین پارچه با وقت گذاشتن بسیار، دقیقا متناسب با اندام شما می‌دوزد و در مقابل فست فشن همان تیشرت بی کیفیت ارزان قیمتی است که صرفا از روی اجبار یا به دلایلی دیگر خریداری می‌شود.

راهنمای خوش پوشی مانند مدل‌ها

اگر شما هم دوست دارید مانند مدل‌ها لباس بپوشید، بهتر است اصول اولیه شیک پوشی را رعایت کنید. در ادامه با راهنمای گام به گام خوش پوشی آشنا خواهید شد.

داشتن اندام متناسب، اولین گام خوش پوشی

داشتن تناسب اندام به این معنی نیست که حتما سایز شما کوچکترین سایز باشد و آنقدر به خودتان سخت بگیرید که از این طرف بام بیفتید. بلکه باید بدن خود را دوست داشته باشید و برای سلامتی آن بکوشید. تا زمانی که در این کره خاکی و در جسمتان زندگی می‌کنید؛ بهتر است به سلامتی خودتان اهمیت بدهید. اندام متناسب یعنی با توجه به شرایط فیزیکی خودتان بتوانید متناسب‌ترین اندام را داشته باشید.

تناسب فرم اندام با مدل لباس، گام دوم خوش پوشی

برای خوش پوشی ابتدا باید فرم اندام خود را بشناسید و دقیقا مطابق با آن لباس بپوشید. به طور مثال اگر بالا تنه بزرگی نسبت به پایین تنه دارید، بهتر است از لباسی استفاده کنید که حجم اضافی بدنتان را بپوشاند. یا اگر پایین تنه شما نسبت به بالا تنه حجم بیشتری دارد؛ باید با استفاده از مدل‌های مختلف اندام را متناسب نشان دهید و تعادل را برقرار کنید. استفاده از کمربند به عنوان یکی از اکسسوری‌های کم هزینه می‌تواند استایل شما را شبیه به یکی از مدل‌های خوش پوش و زیبا کند و اگر درست استفاده شود، می‌تواند به ظاهر اندامتان، تعادل ببخشد.

خرید کم اما باکیفیت

اگر بخواهیم همیشه معقول و شیک به نظر برسیم، احتیاج به لباس‌هایی داریم که به راحتی از چرخه مد خارج نشوند و مدت زمان زیادی بتوان از آن‌ها استفاده کرد. برای این کار بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که جنس و کیفیت خوبی داشته باشند، مانند لباس‌های برند. هر چه از مدل‌های ارزان‌تری استفاده کنید، مجبورید لباس‌های بیشتری را جایگزین مدل‌های قبلی کنید و این یعنی افتادن در یک چرخه معیوب و از دست دادن پول و سرمایه بیشتر!

ساده‌تر لباس بپوشید

زیبایی در سادگی است. این عبارت می‌تواند به عنوان یک قانون مهم در هنگام لباس پوشیدن به سبک مدل‌ها باشد. سادگی پوشش شما می‌تواند زیبایی استایل شما را بیش از پیش نشان دهد. البته هر از گاهی پوشیدن یک تیشرت طرح دار عجیب نیز می‌تواند سبک پوششی شما را تغییر دهد. اما بهتر است برای اینکه استایل شما خاص و منحصر به فرد به نظر برسد، چند اکسسوری مناسب هم به آن اضافه کنید.

لباس

به کیفیت پارچه لباس توجه کنید

بهتر است همراه یک فرد آگاه به خرید بروید. کسی که جنس پارچه‌ها را می‌شناسد و به خوبی می‌داند که آبرفت پارچه‌ها چقدر است و از کیفیت و دوام آن‌ها به خوبی با خبر است. هر چه کیفیت پارچه بالاتر باشد دیرتر خراب می‌شود و طول عمر لباس‌هایتان افزایش می‌یابد. برای اینکه خیالتان از بابت کیفیت لباس‌ها کاملا راحت باشد، از یک برند معتبر خرید کنید. اگر ترجیح می‌دهید راه آسان‌تر، یعنی خرید آنلاین را انتخاب کنید، حتما یک فروشگاه اینترنتی باسابقه را برای خرید در نظر بگیرید.

توجه به هارمونی رنگ‌ها

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی را در یک استایل ایفا می‌کنند. اگر بهترین لباس‌ها را بخرید اما به هارمونی رنگ‌ها توجهی نداشته باشید؛ روی استایلتان تاثیر به شدت بدی خواهد گذاشت. گاهی با لباس‌های چند بار پوشیده شده که ترکیب رنگی زیبایی را با هم می‌سازند، می‌توان بسیار خاص و متفاوت به نظر رسید. تعادل و تناسب در استایل بسیار مهم‌تر از نو بودن اجزای آن است.

از لباس تکراری خجالت نکشید

کیت میدلتون  عروس خاندان سلطنتی انگلستان و ملکه آینده بریتانیا هیچ ابایی از پوشیدن لباس تکراری ندارد. در واقع در بسیاری از مراسمات و رویدادهای مختلف جهانی که بسیار زیر ذره بین و مورد توجه مردم و رسانه‌هاست، بدون هیچ ترسی از لباس‌های تکراری خود استفاده می‌کند. تنها خلاقیتی که کیت به خرج می‌دهد استفاده از اکسسوری‌های مختلف و تغییر دادن مدل لباس‌هایش است.

بهترین مانتو شلوار اداری برند

بهترین لباس را برای محیط کار انتخاب کنید

لباس پوشیدن مثل مدل‌ها، تنها مخصوص مهمانی و عروسی نیست. شما برای محیط کاری هم می‌توانید از سبک لباس پوشیدن مدل‌هایی که در حوزه استایل کاری و رسمی فعالیت دارند، الهام بگیرید. حتی می‌توانید از استایل مدل‌ها در قرارهای رسمی و کاری، برای طراحی استایل کاری خودتان ایده بگیرید.

بهترین لباس در سر کار، شیک‌ترین و راحت‌ترین لباس است. اما راحتی به معنای پوشش دلخواه نیست. شما برای داشتن بهترین استایل باید لباسی انتخاب کنید که مطابق با کد پوشش محل کار است و می‌تواند شما را بهتر از آنچه که هستید، نشان دهد. از انواع استایل‌های کاری می‌توان کت و شلوار، شومیز و شلوار و مانتو شلوار اداری را نام برد.

به جز انتخاب درست مدل لباس، توجه به اصول آرایشی و بهداشتی هم مهم است. یک دوش آب سرد در صبح می‌تواند علاوه بر سلامتی به شادابی پوست شما هم کمک کند. استفاده از دئودورانت‌ها و ادکلن ملایم هم از جمله راهکارهایی برای آراسته و تمیز به نظر رسیدن است. آرایش ملیح و ملایم نیز شما را زیباتر می‌کند. آرایش غلیظ و استفاده از رنگ‌های تند و جیغ هم برای استایل رسمی و اداری مناسب نیست.

لباس و پوشاک

مراقبت از لباس‌ها گام آخر خوش پوشی

هر چه بیشتر قدر لباس‌هایتان را بدانید و برای آن‌ها ارزش بیشتری قائل باشید، آن‌ها نیز دوام و عمر بیشتری خواهند داشت. همچنین اگر تنها در صورت لزوم و نیاز لباس‌هایتان را طبق راهنمای شستشوی آن بشویید، آن‌ها زود خراب نمی‌شوند.

کلام آخر

در این مقاله به پرسش چطور مثل مدل‌ها لباس بپوشیم، پاسخ دادیم. برای اینکه با لباس‌هایتان شبیه مدل‌ها شوید، لازم است ابتدا در حد متعارفی به فکر سلامتی و تناسب اندام خود باشید. پس از آن متناسب با فرم اندامتان لباس پوشیده و نسبت به استایلتان حساس باشید. توجه به هارمونی رنگ‌ها و کیفیت پارچه‌ها گام‌های بعدی خوش‌پوشی است.

منبعماهپار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا