• چهارشنبه 11 مرداد 1402 :: 12:31

چگونه رمز ارز بخریم و بفروشیم؟ این سوالی است که هر سرمایه گذار هنگام ورود به بازارهای ارز دیجیتال باید از خود بپرسد. در این مقاله قصد داریم تا به زبان ساده نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را برای افراد مبتدی بیان کنیم.

چگونه رمز ارز بخریم و بفروشیم؟ این سوالی است که هر سرمایه گذار هنگام ورود به بازارهای ارز دیجیتال باید از خود بپرسد. در این مقاله قصد داریم تا به زبان ساده نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را برای افراد مبتدی بیان کنیم. پس اگر شما هم قصد ورود به دنیای هیجان انگیز ارزهای دیجیتال را دارید با ما همراه باشید.

چگونه رمز ارز بخریم و بفروشیم؟

بیت کوین

در ابتدا بهتر است شما را با واژه ای آشنا کنیم که در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بسیار می شنوید. به انجام معاملات ارز دیجیتال Trade (ترید) گفته می شود. ترید با هدف سود کردن از فعالیت های خرید و فروش تریدر انجام می پذیرد.

به دلیل ماهیت مجازی ارزهای دیجیتال، امکان خرید و فروش حضوری آن ها وجود ندارد و معاملات آن ها به صورت آنلاین شکل می گیرد. معتبرترین روش خرید و فروش رمزارزها ، از طریق صرافی های ارز دیجیتال است.

روش های ترید کردن زیادی وجود دارد که هر تریدر با توجه به میزان مهارت و دانسته های خود با یکی از این روش ها به انجام سرمایه گذاری می پردازد. به طور کلی یه نوع استراتژی برای معاملات ارز دیجیتال پیش روی خود داریم :

  1. اسکالپینگ: اگر به دنبال این هستید که در کوتاه مدت و با سرعت بالا به سود برسید، روش اسکالپینگ مناسب شماست. معاملات این سبک نهایتا ممکن است چند ساعت زمان از شما بگیرد.
  2. ترید روزانه: این روش هم می تواند با سرعت به سوددهی برسد. اما تفاوت آن با اسکالپینک در این است که این روش ممکن است چند روز زمان لازم داشته باشد. اما به این نکته هم دقت داشته باشید که سود بیشتری را به نسبت روش قبل نصیبتان خواهد کرد.
  3. هولد: روش سوم hold نام دارد که البته ساده ترین راه تریدینگ است. چرا که افراد ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریده و آنقدر منتظر می مانند تا قیمت آن افزایش پیدا کند.

قبل از خرید و فروش رمز ارزها چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

همان قدر که سوددهی ارزهای دیجیتال می تواند چشم گیر باشد، به همان میزان نیز خطرات و ریسک های زیادی هم دارد. به خصوص اگر فردی تازه وارد باشید، احتمال اینکه در دام کلاهبرداران بیفتید و یا دچار ضررهای مالی شوید زیاد است. پس بهتر است قبل از ورود سرمایه، به خوبی روش های خرید و فروش ارز دیجیتال را بشناسید.

  • داشتن استراتژی برای خرید و فروش رمز ارزها و پیدا کردن صرافی هایی که مطابق استرتژی شما عمل می کنند، اولین گام است.
  • برای سرمایه گذاری روی هر ارز خاص، از قبل راجه به آن تحقیق کنید و تحلیل حرفه ای ها را نیز مطالعه نمایید. برای کاهش ریسک معامله بهتر است در ابتدا روی ارزهای دیجیتال معتبر مثل اتریوم و بیت کوین سرمایه گذاری کنید.
  • بازار ارزهای دیجیتال سرشار از نوسانات مختلف است. قبل از خرید و فروش رمز ارز، بهتر است نوسانات را بشناسید و روی موج آن ها سوار شوید.
  • اطلاعات و آموزش های این بازار را از سایت های معتبر به دست آورید. بهتر است خیلی به تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد اکتفا نکنید.
  • یک سبد متنوع از چند نوع ارز دیجیتال داشته باشید. شت کوین ها، ارزهای متاورسی، کوین های با پتانسیل بالا و NFT ها گزینه های مناسبی هستند.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال

ماینر دیجیتال بیت کوین

بعد از آن که ارز دیجیتال مورد نظرتان را برای سرمایه گذاری انتخاب کردید، باید به سراغ روش های خرید آن بروید. اما چگونه رمز ارز بخریم و بفروشیم؟ در ادامه روش های مختلف خرید ارز دیجیتال را برایتان آورده ایم:

  • خرید رمز ارز از طریق کیف پول : کیف پول هایی وجود دارند که خود دارای بازار هستند و می توانید به راحتی در آن ها به معامله بپردازید. یکی از این کیف پول ها Trust Wallet است. البته طرفداران این روش بسیار کم هستند. زیرا کارمزد بالایی را بابت هر معامله از معامله گران دریافت می کنند.
  • خرید رمز ارز از طریق صرافی : پلتفرم های آنلاینی که به عنوان واسط بین فروشندگان و خریداران وجود دارند تا معاملات با راحتی بیشتر انجام شود صرافی های ارز دیجیتال هستند.
  • خرید رمز ارز از طریق ATM : روش سوم استفاده از دستگاه های ATM است که متاسفانه در ایران وجود ندارد. این دستگاه تنها در کشورهایی قانونی هستند که ارز دیجیتال در قوانینشان پذیرفته شده باشد. البته این دستگاه ها عیوب زیادی مانند کارمزد بالا و محدودیت در تنوع رمز ارزها دارند.
  • خرید رمز ارز از طریق شبکه های اجتماعی : کانال ها و افرادی در تلگرام وجود دارند که در قبال دریافت مبلغی حاضر به انجام معاملات ارز دیجیتال برای شما می شوند. البته بسیاری از این افراد کلاهبردار هستند و بعد از دریافت وجه، اکانت شما را مسدود خواهند کرد.
  • خرید ارز دیجیتال از طریق خرید و فروش پرفکت مانی: شما میتوانید با ساخت کیف پول در وبسایت perfectmoney.com و از طریق صرافی های داخلی مثل آریامانی (Ariamoney.com) حساب پرفکت مانی خود را شارژ کنید و بوسیله آن به خرید و فروش رمز ارز بپردازید. وبسایت پرفکت مانی دارای قابلیت تبدیل پرفکت مانی به رمز ارز را دارد که این گزینه آن را به یکی از بهترین راه ها برای خرید و فروش رمز ارز کرده است.

چگونه از طریق صرافی ها رمز ارز بخریم و بفروشیم؟

صرافی های خارجی : بسیاری از صرافی های خارجی این امکان را در اختیار کاربران خود گذاشته اند که بدون محدودیت در تنوع ارزهای دیجیتال، به معامله بپردازند. یکی از پیشگامان این صرافی ها، صرافی بایننس است که پشتیبانی خوبی از ارزهای دیجیتال بی شماری دارد. اما کاربران ایرانی اینجا هم از پیکان تحریم ها دور نماندند. اغلب صرافی های جهانی امکانات خود را بر روی کاربران ایرانی بسته اند و اجازه فعالیت به آن ها نمی دهند.

صرافی های ایرانی : با وجود تحریم ها، صرافی های داخلی بسیاری شروع به فعالیت کردند که می توانند همان امکانات صرافی های خارجی را در اختیار شما قرار دهند. این صرافی ها بستری امن را برایتان فراهم می کنند تا با خیالی راحت از سود معملات خود لذت ببرید.

نحوه ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال

برای ثبت نام در صرافی های داخلی نیاز دارید تا مراحل اهراز هویت مانند کد ملی، تصویر کارت ملی، تصویر پاسپورت، اطلاعات بانکی، شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را بارگذاری نمایید. اگر نمی خواهید که اطلاعات هویتی خود را ارائه دهید، صرافی های غیر متمرکز را انتخاب کنید. این صرافی ها اطلاعات زیادی از شما نمی خواهند اما در مقابل امنیت بالایی هم ندارند و برای معاملات شما معدودیت قائل می شوند.

نحوه فروش ارز دیجیتال

همان قدر که خرید به موقع ارز دیجیتال مهم است، فروش به موقع آن ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. اگر خودتان ارز دیجیتال می خرید، خود به خود با نحوه فروش آن هم آشنایی پیدا می کنید. شما می توانید بعد از فروش ارز مورد نظر، دارایی حاصل را از کیف پول به صرافی انتقال داده و داراییتان را نقد کنید.

منبع: چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا