• جمعه 18 خرداد 1403 :: 08:10

سمعک نامرئی به دلیل کوچک بودن نسبت به سمعک پشت گوشی، دارای انواع کمتری می باشد.

خرید سمعک نامرئی از تهران سمعک

معمولا افراد کم شنوا هنگام استفاده از سمعک ترجیح می دهد نرمال به نظر رسیده و طرف مقابل از مشکل کم شنوایی وی اطلاعی نداشته باشند. سمعک های نامرئی نیز با طرحی که دارند باعث حفظ ظاهر طبیعی و نرمال فرد شده و به طور مخفی در داخل کانال گوش قرار می‌گیرند. در سمعک نامرئی اگر مناسب محدوده شنوایی شما بوده باشد، مطمئن باشید که از آخرین فناوری‌ها برای ارائه صدایی واضح و طبیعی برخوردار است.

در خرید سمعک نامرئی ابتدا باید انواع آن را بشناسید که در صورت قطعی بودن خرید سمعک، از مشکلاتی مثل خرید سمعک تقلبی، سمعک دست دوم و یا خرید با قیمت دو برابر خود را حفظ کنید. بدین منظور در ادامه اطلاعات جامعی از سمعک نامرئی، نحوه خرید سمعک نامرئی، ویژگی همراه مزایا و معایب، نکات نگهداری و کلی اطلاعات دیگر را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

انواع سمعک نامرئی

سمعک نامرئی به دلیل کوچک بودن نسبت به سمعک پشت گوشی، دارای انواع کمتری می باشد که در حالت کلی دو نوع می باشند. این دو نوع سمعک نامرئی عبارتند از: IIC (Invisible in the Canal) و CIC (Completely in the Canal)

تولید انواع سمعک نامرئی خارج از این دو نوع نیست. محل قرار گیری هر دو نوع سمعک نامرئی می توان گفت عمیق ترین نقطه مجرای گوش می باشد و همانطور که از نامش پیداست تا خودتان به طرف مقابل نگویید، کسی نمی فهمد که شما سمعک دارید.

 

مزایای سمعک‌های نامرئی

این دستگاه های کوچک الکترونیکی هر چند کوچک هستند اما در تکنولوژی تا حدودی خود را به سمعک های پشت گوشی رسانده اند. از جمله مزایایی که در این سمعک ها جلب توجه کرده و منجر به انتخاب سمعک نامرئی می شوند عبارتند از:

تولید صدای با کیفیت: با نویز کم، کیفیت صدای بالایی را در انتقال امواج صوتی به گوش فرد کم شنوا می دهند.

پردازش صدا به صورت طبیعی: با این سمعک ها می توانید صدای فرد مقابل را به شکلی طبیعی پردازش کنید.

قابلیت اتصال به بلوتوث: در گوشی های هوشمند با این ویژگی می توانستید به ماشین، تلوزیون، اسپیکر و دیگر دستگاه ها متصل شوید و حال می توانید با این ویژگی سمعک نامرئی خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید.

طراحی ارگونومیک: در این دستگاه ها استفاده به صورت دست دوم وجود ندارد و یکی از دلایل راحتی نیز همین می باشد. یعنی این سمعک را مناسب با اندازه و شکل کانال گوش با قالب گیری درست می کنند تا با گوش مطابقت داشته باشد.

دارای تنوع رنگی: برای انطباق با رنگ پوست، این سمعک‌ها در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

احترام به حفظ حریم خصوصی: در این سمعک ها به دلیل طراحی نامرئی، برای کسانی که نمی خواهند دیگران از مشکلات شنوایی وی اگاه باشند، بسیار مناسب است.

استقاده اسان: این سمعک ها معمولا با سخت بودن استفاده شناخته می شوند اما این سختی برای افراد بزرگسال شامل می شود، افرادی که سن کمترس دارند می توانند به راحتی تنظیم کرده و استفاده کنند.

وجود سنسورهای حرکتی: برخی مدل های پیشرفته سمعک نامرئی، دارای سنسورهای حرکتی هستند که به سمعک اجازه می‌دهند تا تنظیمات صدا را بر اساس فعالیت‌های کاربر تغییر دهند.

ریموت کنترل: این مزایایی که در سمعک نامرئی وجود دارد، بسیار کاربردی بوده و زندگی را راحت تر کرده است. یعنی امکان کنترل از راه دور سمعک برای تنظیم دقیق‌تر صدا و برنامه‌های شنوایی را دارید.

تله کویل: برخی سمعک‌ها دارای تله کویل هستند که امکان اتصال به سیستم‌های صوتی عمومی را برای گاربران ممکن می سازد.

معایب سمعک های نامرئی

علاوه بر مزایایی که بیان شد، چند معایب کوچک نیز در سمعک های نامرئی وجود دارد که اگر قصد خرید سمعک دارید باید این نکات را نیز در نظر بگیرید. این چند نکات عبارتند از:

طول عمر کوتاه باتری سمعک در سمعک نامرئی: به دلیل اندازه کوچک، باتری‌های این سمعک‌ها معمولاً بین ۳ تا ۵ روز دوام دارند و بعد از این چند روز نیاز به تعویض باتری دارید.

نیاز به تمیزکاری مداوم: این سمعک‌ها باید به طور منظم تمیز شوند تا از تجمع جرم گوش جلوگیری شود چرا که داخل کانال گوش قرار می گیرند و در تماس با جرم گوش هستند.

مراحل اصولی و درست انتخاب و خرید سمعک نامرئی

انتخاب سمعک نامرئی می‌تواند تجربه‌ای شخصی و در عین حال پیچیده باشد. به همین دلیل انتخاب سمعک نامرئی مناسب، نیازمند توجه به جزئیات و ویژگی‌های فردی است. همچنین می توان گفت انتخاب سمعک نامرئی می‌تواند تأثیر بزرگی بر کیفیت زندگی روزمره داشته باشد پی نیاز به رعایت مراحل اصولی هنگام خرید دارید.

با در نظر گرفتن نکات بالا و مشورت با متخصص شنوایی، می‌توانید سمعکی را انتخاب کنید که نه تنها به شما در شنیدن بهتر کمک می‌کند، بلکه با سبک زندگی شما نیز هماهنگ است. برای اطمینان از اینکه سمعک انتخابی شما به بهترین شکل ممکن نیازهای شنوایی شما را برآورده می‌کند.

مشاوره با متخصص شنوایی: قبل از خرید سمعک نامرئی و حتی دیگر انواع سمعک، حتماً با یک متخصص شنوایی مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که سمعک انتخابی برای نوع کم شنوایی شما مناسب است.

نوع سمعک انتخابی برای استفاده: در انتخاب نوع سمعک حتما با متخصص در ارتباط بئده و از انتخاب سمعک مناسب اطمینان حاصل کنید.

بررسی قیمت و بودجه: قیمت سمعک‌های نامرئی می‌تواند بر اساس ویژگی‌ها و برند سمعک انتخابی متفاوت باشد. پس ایتدا بودجه خود را در نظر گرفتع سپس برای خرید سمعک نامرئی اقدام کنید.

ارزیابی شنوایی: ابتدا باید سطح کم شنوایی خود را با کمک یک متخصص شنوایی‌شناس تعیین کنید. بر فرض مثال سمعک‌های نامرئی معمولاً برای افرادی با کم شنوایی خفیف تا متوسط تجویز می شوند.

وجود قابلیت های هوشمند: رخی از سمعک‌های نامرئی دارای قابلیت‌های هوشمند مانند اتصال به بلوتوث و تنظیمات از طریق اپلیکیشن هستند که تاثر به سزایی در افزایش قیمت دارند.

خرید جدیدترین سمعک های نامرئی

پیشرفت های زیادی در جند سال اخیر در تکنولوژی رخ داده است که سمعک هاس نامرئی نیز سهم خود را از این پیشرفت داشته است. با این پیشرفت ها سمعک‌های نامرئی هوشمندی به بازار عرضه شده‌اند که قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند تنظیم خودکار و اتصال به اپلیکیشن‌های موبایل و دیگر ویژگی هایی که در بالا بیان شد، هستند. این سمعک‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا تجربه شنوایی خود را به صورت شخصی‌سازی شده تنظیم کنند.

شما نیز اگر خواستار خرید خرید جدیدترین سمعک های نامرئی موجود در بازار هستید، می توانید از کلینیک شنوایی تهران سمعک با محصولات اورجینال و باکیفیت دیدار کنید.

نحوه تنظیم سمعک نامرئی

در اولین مرحله خرید که دارای یک سمعک نامرئی می شوید، این تنظیم را باید یک متخصص شنوایی‌شناس انجام دهد و مراحلی دارد که بر اساس نیازهای شنوایی فرد کم شنوا صورت می‌گیرد. این مراحل عمومی عبارتند از:

تنظیم با دستگاه‌های متصل به کامپیوتر: متخصص شنوایی‌شناس با استفاده از نرم‌افزارهای خاصی که بر روی کامپیوتر در کلینیک شنوایی نصب شده، سمعک را تنظیم کرده و تغییرات لازم را اعمال کند.

تنظیم با اپلیکیشن موبایل: برخی از سمعک‌های نامرئی امروزی دارای اپلیکیشن‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند تنظیمات صدا را از طریق گوشی هوشمند خود انجام دهید.

تنظیم سمعک با ریموت: همه سمعک ها این ویژگی را ندارند اما این امکان در استفاده از سمعک بسیار کاربردی می باشد. چرا که بدون نیاز به دستکاری مستقیم سمعک، می توانید تنظیمات صدا را تغییر دهید.

لازم به ذکر است که تنظیمات اولیه و دقیق سمعک را باید توسط متخصص شنوایی‌ و در کلینیک انجام دهید تا اطمینان از تنظیم دقیق و بدون خطا داشته باشید.پس از تنظیم اولیه، شما ممکن است بتوانید برخی تنظیمات ساده‌تر را خودتان انجام دهید.

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، سمعک های نامرئی گزینه ای عالی برای افرادی که نمی خواهند مشکل شنوایی عیان شود، می باشد اما سختی هایی که در کنار سمعک نامرئی وجود دارد نیز مهم است که بدانید تا در طول استفاده با مشکل مواجه نشوید. تا حدودی نکات لازم و ویژگی های سمعک نامرئی در این وبلاگ بیان شد.

امیدواریم که پاسخگوی سوالات موجود در ذهنتان در این خصوص باشیم. اگرچه سوالات دیگری ذهنتان را درگیر می کند می توانید با مشاورین کلینیک شنوایی تهران سمعک https://tehransamak.com/ تماس بگیرید. سمعک‌های نامرئی می‌توانند تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی داشته باشند. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها، مزایا و نکات مهم فوق، می‌توانید سمعکی را انتخاب کنید که نه تنها به شما در شنیدن بهتر کمک می‌کند، بلکه با سبک زندگی شما نیز هماهنگ است.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا