• چهارشنبه 10 مرداد 1403 :: 11:08

تا آنجا که بیماری های پوستی پیش می رود، آکنه به طور یکسان بر نوجوانان و بزرگسالان تأثیر می گذارد و روزانه هزاران نفر را آزار می دهد. عوامل زیادی در ایجاد و عود مجدد آکنه نقش دارند. تنها چیزی که از آکنه فراوان تر است، ممکن است انواع درمان ها (هم مشروع و هم مشکوک) در دسترس مبتلایان باشد. با استفاده از داروی مناسب و چند نکته و ترفند برای تمیز نگه داشتن پوست، آکنه به زودی به مشکلی از گذشته تبدیل خواهد شد.

images 1722328626 66a8a632a4ac7

چگونه از شر این آکنه بی امان خلاص شویم

تا آنجا که بیماری های پوستی پیش می رود، آکنه به طور یکسان بر نوجوانان و بزرگسالان تأثیر می گذارد و روزانه هزاران نفر را آزار می دهد. عوامل زیادی در ایجاد و عود مجدد آکنه نقش دارند. تنها چیزی که از آکنه فراوان تر است، ممکن است انواع درمان ها (هم مشروع و هم مشکوک) در دسترس مبتلایان باشد. با استفاده از داروی مناسب و چند نکته و ترفند برای تمیز نگه داشتن پوست، آکنه به زودی به مشکلی از گذشته تبدیل خواهد شد.

درمان آکنه در نوجوانان

آکنه حتی برای نوجوانان با اعتماد به نفس مشکل ایجاد می کند. آکنه به عزت نفس فرد آسیب می رساند و در بدترین حالت منجر به افسردگی، انزوا یا حتی قلدری در مدرسه می شود. تقریباً همه نوجوانان آکنه را تجربه می کنند زیرا افزایش سطح هورمون آنها منجر به شرایط پوستی فرار می شود. برخی از نوجوانانی که آکنه مزمن را تجربه می کنند، باید به یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره مراجعه کنند. اگر نوجوانی دائماً با آکنه سر و کار دارد یا سعی می کند اغلب لکه ها را از بین ببرد، ممکن است دائمی باشد. با بررسی راه حل های ارائه شده توسط متخصصین پوست واجد شرایط، می توانید به پسر یا دختر نوجوان خود کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را بهبود بخشد و از عواقب طولانی مدت جلوگیری کند.

دریافت داروی مناسب برای آکنه

درمان های بدون نسخه آکنه ممکن است برای موارد شدیدتر آکنه به اندازه کافی موثر نباشد. در واقع، برخی از راه حل های رفع سریع ممکن است در واقع جوش های آکنه را تشدید کنند. اما داروهای قوی با نسخه با ضمانت پزشک متخصص ارائه می شود. آنها کیفیت زندگی او را بهبود می بخشند و کودک شما را با ایجاد یک بزرگسال بالغ در ذهنیت مثبت تری قرار می دهند.

بسیاری از متخصصان پوست، رتینوئیدهای مشتق شده از ویتامین A مانند سرم رتینول را برای درمان منافذ باز پوست و فولیکول ها تجویز می کنند. با تمیز کردن این نواحی پوست، آکنه باید شروع به پاک شدن کند. اگر نوجوان شما پوست حساسی دارد، برخی از رتینوئیدها ممکن است باعث تحریک شوند. مطمئن شوید که با توضیح اینکه کدام پمادهای موضعی باعث ناراحتی شما شده است، به طور مداوم با متخصص پوست در ارتباط باشید. پزشک شما می تواند فرمول را تغییر دهد تا تجربه را راحت تر کند.

متخصص پوست ممکن است تصمیم به ترکیب دو درمان مختلف، مانند یک رتینوئید موضعی یا ضد میکروبی، همراه با یک آنتی بیوتیک خوراکی بگیرد. هم ضد میکروبی های موضعی و هم آنتی بیوتیک های خوراکی با تولید باکتری در پوست مبارزه می کنند. پزشک شما همچنین ممکن است بنزوئیل پراکسید را با یک آنتی بیوتیک برای یک محلول پاک کننده و مبارزه با باکتری ترکیب کند. سعی نکنید هیچ درمانی را خودتان ترکیب کنید – این کار را به پزشک خود بسپارید زیرا می تواند خطرناک و معکوس باشد. همچنین، با کرم های ضد آکنه بدون نسخه مکمل مصرف نکنید، مگر اینکه به طور خاص توسط پزشک تجویز شده باشد.

متخصص پوست شما ممکن است تصمیم بگیرد که شرایط آکنه نوجوان شما نیازمند لیزر یا درمان های حرارتی است که باکتری های روی و زیر پوست را از بین می برد. لایه بردارهای شیمیایی یا پرکننده های تزریقی می توانند شرایط شدیدتر آکنه را درمان کنند و در عین حال اسکارهای آکنه را نیز درمان کنند.

اجتناب از آکنه نوجوانان: نکات مراقبت از پوست برای بازگشت به مدرسه

با نزدیک شدن به اولین روز مدرسه، نوجوانان راه حل هایی برای مشکلات پوستی خود می خواهند و می خواهند که این راه حل ها موثر واقع شوند. نوجوانان می توانند از طریق یک رژیم منظم خودمراقبتی در خانه، همراه با بهترین محصولات مراقبت از پوست که توسط متخصص پوست تایید شده توسط هیئت مدیره آنها تجویز می شود، از جوش و مشکلات پوستی جلوگیری کنند. حتما قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید، پس از ورزش صورت خود را بشویید و روبالشی و ملحفه را مرتباً تعویض کنید.

در اینجا چند نکته برای روتین مراقبت از پوست نوجوان شما در بازگشت به مدرسه آورده شده است:

یک رژیم مراقبت از پوست ثابت ایجاد کنید: اول صبح و قبل از خواب شب صورت خود را بشویید. آرایش، روغن ها، کثیفی ها و باکتری هایی که منافذ را می بندند و مشکلات آکنه را تشدید می کنند را پاک کنید.
صورت خود را بعد از فعالیت‌های عرق‌ریز بشویید: از دستمال‌های پاک‌کننده یا محلول‌ها برای به حداکثر رساندن اثر شستشو استفاده کنید.
محصولات خود را خاموش کنید: از محصولات بدون روغن برای تمیز کردن و آرایش بدون روغن استفاده کنید تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید. لوسیون های بدون روغن به شفاف نگه داشتن پوست، بدون خشک کردن پوست کمک می کنند.
برای از بین بردن آکنه آزاردهنده، و کرم رفع لک صورت نکات مراقبت از پوست را برای بازگشت به مدرسه بخوانید.

نکاتی برای درمان آکنه بزرگسالان

وقتی بزرگسالان آکنه را تجربه می کنند، به عنوان یک یادآوری ناخواسته از دوران نوجوانی می آید. اگرچه آکنه بزرگسالان احتمالاً به تجربیات قبلی آکنه مرتبط است، اما ممکن است در واقع یک مشکل پوستی کاملاً جداگانه باشد. بسیاری از بزرگسالان مبتلا به آکنه هرگز در دوران نوجوانی مشکلی نداشتند، که باعث سردرگمی و ناامیدی می شود.

آکنه بزرگسالان اغلب از رژیم غذایی نامناسب یا سطوح پر استرس ناشی می شود. شعله ور شدن اغلب حاکی از آن است که تغذیه شما ممکن است بهینه نباشد یا سطح استرس شما بیش از حد بالا بماند. با پزشک خود برای ایجاد یک برنامه درمانی در خانه و مطب برای از بین بردن این لکه ها و بازگرداندن پوست به ظاهر صاف، شفاف و درخشان خود همکاری کنید.

در حالی که خوردن شکلات یا غذاهای ناسالم به خودی خود باعث ایجاد آکنه نمی شود، خوردن مداوم کربوهیدرات های تصفیه شده بر سطح انسولین شما تأثیر می گذارد، که ممکن است باعث تحریک هورمون هایی شود که فولیکول های پوست را ملتهب می کند و منجر به جوش های آکنه می شود. با پزشک خود در مورد توصیه های تغذیه ای برای بهبود سلامت پوست خود صحبت کنید. با افزایش مصرف مواد مغذی سالم، نه تنها پوست خود را بهبود می بخشید، بلکه مو، ناخن، هضم و متابولیسم شما نیز بهبود می یابد.

مانند رژیم غذایی شما، استرس به تنهایی باعث آکنه نمی شود، اما زمانی که با سایر شیوه های زندگی ناسالم همراه شود. می تواند آکنه بزرگسالان موجود را بدتر کند. هورمون های استرس مانند کورتیزول روی پوست و سلامت کلی شما آسیب می زند، بنابراین با پزشک متخصص خود در مورد روش های ایده آل برای کاهش استرس صحبت کنید.

آکنه خود را ایجاد نکنید یا به آن توجه نکنید. در بسیاری از مواقع، شما در واقع عفونت را گسترش می دهید، نه اینکه آن را کاهش دهید. ممکن است آن منافذ خاص را پاک کنید، اما خطر عفونت را در مکان‌های دیگر افزایش می‌دهید، در حالی که مشکل جوش شما را بدتر می‌کند. ممکن است به طور تصادفی جای زخم ایجاد کنید که لکه موقت شما را به یک مشکل دائمی تبدیل می کند. همیشه در برابر تمایل به انتخاب مقاومت کنید، اما در عوض آکنه خود را با دارو و تمیزی درمان کنید.

رزرو مشاوره آکنه با یک متخصص پوست مورد اعتماد نیوجرسی

هم بزرگسالان و هم نوجوانان آزار دهنده و شرم آور آکنه را تجربه می کنند. خوشبختانه، متخصصان پوست می توانند راه حل ها و درمان هایی را برای کاهش یا از بین بردن مشکل ارائه دهند. با پیشرفت در داروهای تجویزی و فناوری لیزر، پزشکان می‌توانند ظاهر اسکار آکنه را کاهش دهند تا پوست شما را به درخشش و درخشندگی آن برگرداند. اگر شما یا نوجوانتان با آکنه مبارزه می‌کنید، برای رزرو قرار ملاقات امروز خود با درماتولوژی تماس بگیرید. ما دوست داریم به شما کمک، مشاوره و تخصص مورد نیاز را ارائه دهیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا