• چهارشنبه 21 خرداد 1404 :: 06:47

امروزه میتوان با استفاده از فن آوریهای نوین از قبیل نرم افزارهای گوشیهای همراه هوشمند در ترکیب با هوش مصنوعی در دوره های آموزشی آیلتس و تافل به مراتب به نتایج و نمرات بهتری نسبت به گذشته دست یافت.

در رابطه با کسب آمادگی جهت شرکت و ثبت نام در آزمونهای آیلتس و تافل میتوان به موارد زیادی اشاره داشت من جمله فن آوریهای نوین از قبیل هوش مصنوعی و کاربرد منابع صوتی و تصویری در کلاسها و دوره های آموزشی و آکادمیک چون علیرغم تلاش و تمرین مستمر بایستی تا از امکانات نوین نیز در راستای موفق شدن استفاده نمود. به مرور که ما شاهد تحول و تغییرات در دوره ها و کلاسهای آیلتس و تافل هستیم میتوانیم اشاره کنیم که به تدریج دانشجویان از کاغذ و قلم سنتی فاصله گرفته و بسیاری از کارها از قبیل پیدا کردن معانی لغات انگلیسی را با استفاده از گوشیهای هوشمند خود انجام میدهند. در یک دهه گذشته هوش مصنوعی به زبان آموزان بسیار کمک کرده است در زمینه کسب توانائی و تسلط در زمینه هائی از قبیل مکالمه و نگارش مقاله و همچنین در زمینه شرکت در تستهای مورد استفاده بین المللی نیز میتوان از این پدیده جدید بهره برد. در خیلی از کلاسها و دوره های حضوری و آنلاین میتوان به هوش مصنوعی که به نوعی در منابع آکادمیک ادغام شده است برخورد. در زمینه تحلیل عملکرد داوطلبین در تستها و همچنین یادگیری تطبیقی و استراتژیهای تدریس براساس نیازهای محصلین نیز میتوان به این مطلب نگاه کرد. البته سیستمهای آموزشی سنتی هنوز هم از اهمیت و ارزش بالائی برخوردار هستند از قبیل آموزش حضوری و تدریس دروس و تمرین آزمونهای آزمایشی و همچنین نمره بندی و تعیین سطح و کتابهای چاپی اما در زمینه پیدا کردن نقاط ضعف و قوت داوطلبین و دانشجویان بهتر است از روشهای جدید آکادمیک استفاده کرد.

kUmyp00L4v47iHk130kHspVA8bzSZ7bae7UEJ543

آموزش براساس نیازمندیهای فردی محصلین و جزئیات آزمونها

امروزه صحبت از الگوریتمهای آموزشی و یادگیری زبان انگلیسی در کلاسها به میان می آید و فرآیند طبیعی کسب مهارت در مکالمه و گرامر و درک مطلب شفاهی و کتبی و تعیین وتشخیص صداها و بهبود تلفظ در کلاسها و ارائه بازخورد به دانش آموزان و تصحیح اشتباهات آنها در دوره های حضوری و آنلاین. از آنطرف با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مربیان و اساتید در کلاسهای آیلتس و تافل بهتر میتوانند به ارزیابی عملکرد دانشجویان اقدام نمایند و چالشها و اشکالات عمومی را پیدا و رفع نموده و دروس را بهتر تدوین و ارائه کنند. بهتر است نگاهی اجمالی بیندازیم به مقوله محتوای زبان آموزی و تستهای انگلیسی با استفاده از امکانات هوش مصنوعی. از طریق کاربرد این ابزار نوین آموزشی بهتر میتوان به تهیه و تدوین پرسشها و نمونه سؤالات پرداخت و به ارزیابی حجم عظیمی از اطلاعات و دانش زبانشناسی نایل شد و الگوهای مکالماتی را تحلیل نموده و در جلسات آموزشی و کلاسهای تعاملی برخط به دانش آموزان بازخورد ارائه کرد و اینکه در تستهای آزمایشی و حقیقی احتمالا چه عملکردی خواهند داشت. اما میتوان به چالشها و مشکلاتی اشاره داشت که در کلاسهای معمولی و حضوری و سنتی آیلتس و تافل دانشجویان با آنها مواجه میباشند که ورود فن آوری و هوش مصنوعی به کلاسها میتوانند تا حدی در رفع آنها مؤثر باشند. در بسیاری از موارد محصلین دسترسی اندکی دارند به بازخورد و ارزیابی مدرسین در زمینه عملکرد خود در دوره ها که عموما در کلاسهای گروهی و با شرکت چندین نفر از زبان آموزان این اتفاق رخ میدهد.

تقویت بهتر تلفظ و گرامر و نگارش در کنار آزمونهای آزمایشی

از آنطرف محدودیتهائی وجود دارند در رابطه با زمان و مدت کلاسها و ایجاد تعادل بین یادگیری نکات برای آزمونها و همچنین تبیین و رسیدن به دستاوردها و اهداف و تعهدات شخصی و پیشرفت مستمر میتواند چالش برانگیز و دشوار باشد. در عین حال حین صحبت با داوطلبین شرکت در آزمونهای آیلتس و تافل درمیابیم که بسیاری از آنها دارای دغدغه و اضطراب هستند چون این نوع از تستها سنجش میزان تسلط و مهارتهای آنها در چندین زمینه است که این خود میتواند برای داوطلبین مشکل تلقی شود. کمبود منابع آموزشی و خودآموز نیز در برخی اوقات میتواند پیشرفت تحصیلی دانشجویان و زبان آموزان را کند نماید چون عموما منابع آموزشی سنتی و قدیمی فاقد جذابیت تعاملی برای پروژه ها و دوره های مستمر تحصیلی هستند. چنانچه این چالشها مورد بررسی و رفع قرار نگیرند میتوانند در عملکرد دانش آموزان و شرکت کنندگان در تستها دارای اثر منفی باشند. از طریق ادغام کردن ابزارها و نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوان به ارتقاء سطح توانائی و اعتماد به نفس دانشجویان با استفاده از ارزیابی و تحلیل مقدماتی و مهارتهای مورد نیاز برای آزمونها نایل آمد. همچنین سرعت یادگیری در کلاسها بالاتر خواهد رفت و اینکه میتوان سیستم تدریس آکادمیک را براساس میزان پیشرفت کاربران تنظیم و تطبیق نمود و اینکه اطمینان حاصل کرد که مواد درسی و نکات همچنین چالش برانگیز و در عین حال قابل دسترسی باشند. استراتژیهای مرتبط و ویژه برای تستها نیز از دیگر نکات مهم در کلاسهای آموزشی انگلیسی در ترکیب با هوش مصنوعی هستند و در مورد مدیریت زمان نیز کارآمد هستند. تقویت مکالمه دانشجویان در کنار بهبود گرامر به نحو شایسته و جذاب و نه طولانی و سنتی و بهبود تلفظ آنها و ارتقاء گرامر و لغات در مقاله نویسی نیز از دیگر دستاوردهای نوین در این دسته از کلاسها میباشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

رفتن به بالا